Witam,
Tak chciałem z ciekawości spytać o jedną kwestię dotyczącą zwrotu butelek.
Czy jeśli kupiłem piwo w butelkach z kaucją, mam paragon zakupu, i chcę potem zwrócić butelki w tym samym sklepie (okazując paragon), to czy sprzedawca ma prawo odmówić mi zwrotu tłumacząc to tym, że butelki nie mają etykietek (odkleiły się podczas chłodzenia)?
Pytam, bo taka sytuacja zdarzyła mi się w warszawskim Carrefourze (centrum reduta) i trochę mnie wkurzyła. Wydaje mi się, że jeśli mam paragon zakupu to sprzedawca ma obowiązek zwrotu kaucji, ale pomyślałem że jeszcze na wszelki wypadek spytam tutaj ekspertów
Wprawdzie jakoś to przezyję (zwrócę je sobie w innym sklepie, a w carrefourze więcej piwa nie kupię), jednak - jeśli by się okazało że Carrefour złamał moje prawa konsumenckie - chętnie nasłałbym na nich jakiś Urząd Ochrony Praw konsumenta. Niech sobie bulą grzywnę za chamstwo i nierespektowanie praw klienta.
Tak chciałem z ciekawości spytać o jedną kwestię dotyczącą zwrotu butelek.
Czy jeśli kupiłem piwo w butelkach z kaucją, mam paragon zakupu, i chcę potem zwrócić butelki w tym samym sklepie (okazując paragon), to czy sprzedawca ma prawo odmówić mi zwrotu tłumacząc to tym, że butelki nie mają etykietek (odkleiły się podczas chłodzenia)?
Pytam, bo taka sytuacja zdarzyła mi się w warszawskim Carrefourze (centrum reduta) i trochę mnie wkurzyła. Wydaje mi się, że jeśli mam paragon zakupu to sprzedawca ma obowiązek zwrotu kaucji, ale pomyślałem że jeszcze na wszelki wypadek spytam tutaj ekspertów
Wprawdzie jakoś to przezyję (zwrócę je sobie w innym sklepie, a w carrefourze więcej piwa nie kupię), jednak - jeśli by się okazało że Carrefour złamał moje prawa konsumenckie - chętnie nasłałbym na nich jakiś Urząd Ochrony Praw konsumenta. Niech sobie bulą grzywnę za chamstwo i nierespektowanie praw klienta.
Comment