Promocja Małych Regionalnych Browarów
Collapse
X
-
Ostatnia zmiana dokonana przez delvish; 2010-12-21, 13:07."You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
(Frank Zappa)
"It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker that we expect our dinner, but from their regard to their own interest. We address ourselves, not to their humanity but to their self-love" (Adam Smith) -
(...)często ciekawym efektem do zaobserwowania jest to że po otwarciu lub nalaniu do kufla ujawnia się efekt "bąbelków z nikąd" które potrafią zaciekawić i ucieszyć nasze oko.(...), więc i Tobie radzę to samo.
PS: Zaiste nieźle trzeba mieć zryty beret, żeby kogoś zaciekawiły "bąbelki z Nikąd". To chyba gdzieś w Japonii.Ostatnia zmiana dokonana przez kopyr; 2010-12-21, 13:08.Comment
-
Dlatego też nie do końca prawdą jest, że to tylko reklamy w TV i bilbordach działają na konsumenta. Ważna jest rzetelna informacja w sklepie i nie chodzi o to aby pani Krysia ze spożywczaka w Koziej Wólce wiedziała czym się różni dolna fermentacja od górnej, ale aby posiadała w swoim sklepie krótką informację dotyczącą jej nowego piwa. I tym właśnie powinni się już zająć dostawcy z browaru. Krótka, treściwa informacja z opisem na ten temat.
Ludzie się zainteresują, zaczną kupować a potem to już się samo rozejdzie pocztą pantoflową.Comment
-
Ludzie się zainteresują, zaczną kupować a potem to już się samo rozejdzie pocztą pantoflową.
I może to brzmi trochę niewiarygodnie, ale właśnie taki sposób informacji przemawia do ludzi najszybciej, bo nie jest to utożsamiane z nachalną reklamą, ale traktowane jako zwykłą, ciekawa wiadomość o nowym produkcie, jego pochodzeniu i sposobie produkcji.
Z tego, że ktoś pije piwo (nawet w dużych ilościach) nie wynika, że jest miłośnikiem piwa, no i w zdecydowanej większości, rzeczywiście, nie jest.
Ja sam lubię np. herbatę, kawę, sery, szynki, czekoladę, masło, soki owocowe itd., ale wierz mi, nie poszukuję specjalnie coraz to nowszych smaków, nie studiuję w sklepie wszystkich etykiet, hostessy z ich nachalanością też mnie denerwują, na zdecydowaną większość zabiegów marketingowych jestem odporny (można nawet powiedzieć, że na własne życzenie zamykam się na nowe, potencjalnie ciekawe, produkty). I taki właśnie jest też przeciętny konsument piwa, "wynalazków" próbować nie będzie i już. A nawet jak spróbuje to (w większości) tylko się utwierdzi w swoich przekonaniach i powróci syn marnotrawny ze spuszczoną głową do starego, znanego, naszego najlepszego...
Nie twierdzę, że działania browar.bizowiczów czy ogólnie pojęta praca u podstaw nie mają sensu, bo mają, ale trzeba wiedzieć, że w bardzo ograniczonym stopniu i pewnej bariery za nic nie przekroczymy. Trudno oczekiwać, żeby 100% kupujacych/pijących piwo świetnie się na nim znało, jak to będzie 15 czy nawet 10% to i tak IMO będzie to odsetek dość wysoki i chyba pozytywny dla małych i średnich browarów.golonka – główny powód, dla którego Bóg stworzył świnię
(...) do gospody wszedł Szwejk, który kazał sobie podać ciemne piwo, dodając znacząco:
- Bo w Wiedniu też dziś mają żałobę.Comment
-
Ale przecież tych ludzi stać na inne piwo niż marketowe, tylko może na jedno dziennie. I to się rozmija z ich zapotrzebowaniem. Więc nie róbmy z nich smakoszy, których polityka rządu wepchnęła w objęcia Głubczyc czy innego VanPura.Comment
-
Ale jaką motywację mieliby mieć ci ludzie, żeby się czegoś chcieć dowiedzieć o nowym produkcie a nawet go kupić?
Z tego, że ktoś pije piwo (nawet w dużych ilościach) nie wynika, że jest miłośnikiem piwa, no i w zdecydowanej większości, rzeczywiście, nie jest.
Ja sam lubię np. herbatę, kawę, sery, szynki, czekoladę, masło, soki owocowe itd., ale wierz mi, nie poszukuję specjalnie coraz to nowszych smaków, nie studiuję w sklepie wszystkich etykiet, hostessy z ich nachalanością też mnie denerwują, na zdecydowaną większość zabiegów marketingowych jestem odporny (można nawet powiedzieć, że na własne życzenie zamykam się na nowe, potencjalnie ciekawe, produkty). I taki właśnie jest też przeciętny konsument piwa, "wynalazków" próbować nie będzie i już. A nawet jak spróbuje to (w większości) tylko się utwierdzi w swoich przekonaniach i powróci syn marnotrawny ze spuszczoną głową do starego, znanego, naszego najlepszego...
Nie twierdzę, że działania browar.bizowiczów czy ogólnie pojęta praca u podstaw nie mają sensu, bo mają, ale trzeba wiedzieć, że w bardzo ograniczonym stopniu i pewnej bariery za nic nie przekroczymy. Trudno oczekiwać, żeby 100% kupujacych/pijących piwo świetnie się na nim znało, jak to będzie 15 czy nawet 10% to i tak IMO będzie to odsetek dość wysoki i chyba pozytywny dla małych i średnich browarów.
I tu właśnie jest zadanie aby klientów zainteresować tymże innym piwem. Aby stanęli, poczytali i może wybrali jedno z tych piw.Comment
-
Dziś kupując Kormorana w "Pod Żubrem" w Bydgoszczy zauważyłem gustowką ulotkę-reklamówkę Browaru Kormoran nt. ich produktów. Ponadto obsługa w tym sklepie zachęca do zakupu produktów browarów regionalnych."Ruszaj się Bruno, idziemy na piwo;
Niechybnie brakuje tam nas!
Od stania w miejscu niejeden już zginął,
Niejeden już zginął kwiat!"Comment
-
Przypomina mi to trochę mode na pieski chow chow
Niektórzy to już z góry zakładają, że jak piwo jest z browaru regionalnego to koniecznie się trzeba tym zachwycac i wywierać presje na innych ludzi aby też je kupowali.
Dla mnie większość polskich małych browarów warzy piwa przeciętne. Niektóre warzą przemiennie złe/dobre warki np. Konstancin, Fortuna. Trudno przewidzieć na co trafi taki zachęcony przez browar.bizowego maniaka amator tyskiego.
Częste akcje promocyjne organizują browary Edi i Koreb. Promocja polega na zachęceniu do zakupu ewidentnie skwaśniałego piwa.
Swego czasu napisałem maila do większośc polskich browarów z zapytaniem czy można otrzymac od nich nowe wzory podstawek pod piwo. Odpowiedziały mi dwa browary - Okocim i Łomża. Reszta nie wysiliła się nawet na napisanie posta odmownego.
Tymczasem z browarów niemieckich i czeskich napłynęło kilkadziesiąt przesyłek z gadżetami, ewentualnie poinformowano mnie, że browar jest za mały i nie wysyła tego za granicę.
Wreszcie przy coraz powszechniejszym dostępie do piw regionalnych, wniosek nasuwa się sam - dobre piwo obroni się samo. A o marketing niech zadbają sobie same browary regionalne.
Nawiasem mówiąc Janów padł przez fatalny marketing.Comment
-
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
(Frank Zappa)
"It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker that we expect our dinner, but from their regard to their own interest. We address ourselves, not to their humanity but to their self-love" (Adam Smith)Comment
-
Gdybym nie był uparty i nie zanudzał sklepikarzy o sprowadzenie jakiegoś piwa dzisiaj albo jeździłbym po kilkadziesiąt km pio piwo które mi smakuje albo piłbym koncerniaki do końca moich dni.
Będąc w różnych sklepach zawsze patrzę na asortyment piwny i zdarza się znaleźc coś nowego.Pytam się skoro oni to maja to dlaczego w mojej okolicy go nie ma.
Ja poprzez moje lenistwo wolę pomęczyć sklepikarza ww pobliskim sklepie niż ganiać gdzieś daleko.Czy to nie jest w moim interesie?
Rozpowiadam komu sie da ,że tam maja dobre piwo i to piwo schodzi,dlatego też gdy tam przychodzę po następna partię sprzedawczyni z uśmiechem mówi ile tego a tego zeszło i co jeszcze bym zaproponował.
Wiadomo,że prym wioda sikacze ale moje piwka już zajmuja 1.5m półki To chyba dużo.Comment
-
Też mi się tak wydaje, pod sam koniec etykieta była całkiem sensowna, piwo trafiało aż na Dolny Śląsk, miało bardzo dobrą prasę na browar.biz. Tam z tego co kojarzę, były pogmatwane kwestie własnościowe.Comment
-
-
Zgadzam się w całej rozciągłości. Dyskusja o ochotniczej pomocy niekoncernowym browarom miałaby może sens kilka lat temu, ale teraz najlepsze, co możemy zaoferować, to rzeczowa krytyka.Comment
-
Odechciewa się.Comment
-
Ależ my doskonale wiemy co jest przyczyną warzywności Fortuny, od dawnaMilicki Browar Rynkowy
Grupa STYRIAN
(1+sqrt5)/2"Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
"Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
No Hops, no Glory :)Comment
Related Topics
Collapse
-
Witam,
Chciałem poinformować, że właśnie wyszła moja najnowsza książka „Historia gliwickich browarów działających w XIX i XX wieku”. Jest to moja własna, niezależna inicjatywa i projekt (również finansowy). Tak więc dostępna jest tylko i wyłącznie u mnie (odbiór...2020-03-11, 18:59 -
Witam,
Kupię powojenne etykiety browarów Gdańsk, Elbląg, Braniewo, Starogard...-
Channel: Giełda: kupię - sprzedam - zamienię
2023-07-16, 20:51 -
-
11,5% ekstr.
4,6% alk.
Aromat - na przedzie chmiel w tonach ziołowo-korzennych, dość nijaki (zboże) słód
Piana - dość wysoka, umiarkowana trwałość, nie znika całkiem i zostaje na szkle
Barwa - jasne złoto, klarowne
Wysycenie - łagodne, niewyraźnie...-
Channel: Piwo - konkretnie
2024-11-26, 19:58 -
-
Owszem, hotel, ale barek w nim też jest.
Gablota przy recepcji nie wygląda obiecująco. Kilka dni temu były tam tylko dwie butelki: Żywiec i Lech (oraz inne, często potrzebne ludziom rzeczy takie jak gumki i Apap na rano). Natomiast w znajdującym się w pomieszczeniu obok barze sytuacja...
-
Channel: Pomorskie
2020-07-27, 09:15 -
-
Wracamy po 2 latach! 12. edycja Warszawskiego Festiwalu Piwa – najważniejszej imprezy dedykowanej miłośnikom piw rzemieślniczego – odbędzie się 7-9 października na Stadionie Legii Warszawa.
Małe, lokalne, innowacyjne. Jeszcze przed paroma laty mało kto słyszał o rzemieślniczym...2021-09-23, 19:47 - Loading...
- Koniec listy.
Comment