Najlepsze piwo

Collapse
X

• Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • bobwoj
    Szeregowy Piwny Łykacz
    • 2011.02
    • 6

Najlepsze piwo

Witam wszystkich.

Na początku chciałbym zaznaczyć, że jestem kompletnym laikiem w temacie, więc proszę o wyrozumienie. Chciałbym skorzystać z doświadczenia forumowiczów i podając poniższe kryteria wytypować najlepsze piwo. Nie zależy mi na metodzie fermentacji (górna,dolna), kolorze, zawartości alkoholu. Zależy mi na tym żeby piwo było:
    • waRZone jaknajbardziej tradycyjnymi metodami
    • odpowiadające smakowi najlepszych starych tradycyjnych piw
    • bez dodatku chemi, barwinków,ulepszaczy itp
    • niepasteryzowane
    • nie posmaków metalicznych ani żadnych innych nieporządanych
    • dostępne w Polsce, butelkowane
    • możliwie najzdrowsze :-)

Ostatnia zmiana dokonana przez ART; 2011-02-11, 09:22.
  • Baard
    Porucznik Browarny Tester
    • 2010.01
    • 316

Poczekaj na wyniki plebiscytu, PIWO ROKU 2010 i wtedy zacznij sprawdzać, które najbardziej Ci podejdzie. Piwo jest WARZONE!!!
    Ostatnia zmiana dokonana przez Baard; 2011-02-11, 08:28.

Comment

• bobwoj
      Szeregowy Piwny Łykacz
      • 2011.02
      • 6

Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika LowenBrau Wyświetlenie odpowiedzi
      Poczekaj na wyniki plebiscytu, PIWO ROKU 2010 i wtedy zacznij sprawdzać, które najbardziej Ci podejdzie. Piwo jest WARZONE!!!
      Dziękuje za odpowiedź, nie wiem jak edytować post, żeby poprawić błąd. Gdybyś jednak miał wskazać jakieś piwo z własnego doświadczenia to jakie by to było?

Comment

• pioterb4
        Major Piwnych Rewolucji
        • 2006.05
        • 4322

Kategoria piwo jest starsznie szeroka nawet mimo tak wyznaczonych kryteriow. Zdecydowanie łatwiej byłoby forumowiczom gdybyś zapytał o najlepsze piwa ich zdaniem w obrębie konkretnego stylu, np o najlepszego pilsa albo najsmaczniejszego stouta. Od siebie jeszcze zasugeruję, że punkt o niepasteryzacji piwa jest trochę zbyt surowy, odcina Cię od wyrobów wielu browarów które warzą wyśmienite i nie "ulepszane" piwa, ale z pasteryzacji korzystają, która sama w sobie złem jakimś nie jest.

14 II skończy się plebiscyt browar.bizu, więc jak tylko pojawią się wyniki to będziesz miał niezły podgląd chociaż na polskie podwórko.

Comment

• bobwoj
          Szeregowy Piwny Łykacz
          • 2011.02
          • 6

Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika pioterb4 Wyświetlenie odpowiedzi
          Kategoria piwo jest starsznie szeroka nawet mimo tak wyznaczonych kryteriow. Zdecydowanie łatwiej byłoby forumowiczom gdybyś zapytał o najlepsze piwa ich zdaniem w obrębie konkretnego stylu, np o najlepszego pilsa albo najsmaczniejszego stouta. Od siebie jeszcze zasugeruję, że punkt o niepasteryzacji piwa jest trochę zbyt surowy, odcina Cię od wyrobów wielu browarów które warzą wyśmienite i nie "ulepszane" piwa, ale z pasteryzacji korzystają, która sama w sobie złem jakimś nie jest.

14 II skończy się plebiscyt browar.bizu, więc jak tylko pojawią się wyniki to będziesz miał niezły podgląd chociaż na polskie podwórko.
          Niepasteryzowane wybrałem tylko dla walorów zdrowotnych, lubię mieć świadomość, że pijąc piwo pochłaniam witaminy, mikro-makro elementy, a o ile się niemylę pasteryzacja część zabija. Czytałem także, że niektórzy producenci stosują sterylizację - to chcę zupełnie pominąć. Czytałem wiele dobrego o Ciechanie i Witnicy, chociaż niektórzy twierdzą, że popsuły się nieco, więc mam mętlik w głowie.

Comment

• jacer
            Pułkownik Chmielowy Ekspert
            • 2006.03
            • 9875

A nie lepiej iść do sklepu, kupić 10 róznych i samemu znleźć to najlepsze?
            Milicki Browar Rynkowy
            Grupa STYRIAN

(1+sqrt5)/2
            "Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
            "Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
            No Hops, no Glory :)

Comment

• Jack75g
              Kapitan Lagerowej Marynarki
              • 2009.02
              • 555

Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika jacer Wyświetlenie odpowiedzi
              Najlepsza rada. Bo nie ma takiego piwa które by odpowiadało każdemu.

Sam od dwóch lat jestem forumowiczem BrowarBiz. Wcześniej piwo dzieliłem na dwie grupy kierując się jedynie marką: Tyskie, Lech Żywiec i ..... reszta - piwa niszowe.
              Obecnie dzięki forum poznaję nowe browary, gatunki, smaki itp. Jest tego spory wybór.
              Jeden woli pszeniczne, inny portery a jeszcze inny wyłącznie lagery.
              Jeden ma ulubiony browar i pije wszystkie gatunki tam warzone.
              Ja lubiąc pszeniczne staram się poznać to piwo ze wszystkich możliwych i dostępnych browarów.
              Kto piwa nie pije ani nie smakuje, ten już jest wariat albo zwariuje.

Wódeczka? Nie dziękuję, żony i piwa nie zdradzam ...

Comment

• bobwoj
                Szeregowy Piwny Łykacz
                • 2011.02
                • 6

Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika jacer Wyświetlenie odpowiedzi
                Tak już robiłem i jakiś pogląd mam, jednak dla mnie jako laika smak nie zawsze musi iść w parze z jakością. Smak dzisiaj uzyskuję się różnymi metodami, niekoniecznie naturalnymi.

Comment

• bobwoj
                  Szeregowy Piwny Łykacz
                  • 2011.02
                  • 6

Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Jack75g Wyświetlenie odpowiedzi
                  Najlepsza rada. Bo nie ma takiego piwa które by odpowiadało każdemu.

Sam od dwóch lat jestem forumowiczem BrowarBiz. Wcześniej piwo dzieliłem na dwie grupy kierując się jedynie marką: Tyskie, Lech Żywiec i ..... reszta - piwa niszowe.
                  Obecnie dzięki forum poznaję nowe browary, gatunki, smaki itp. Jest tego spory wybór.
                  Jeden woli pszeniczne, inny portery a jeszcze inny wyłącznie lagery.
                  Jeden ma ulubiony browar i pije wszystkie gatunki tam warzone.
                  Ja lubiąc pszeniczne staram się poznać to piwo ze wszystkich możliwych i dostępnych browarów.
                  Masz rację, więc zmodyfikuje pytanie. Jaki browar w Polsce warzy piwo jak najbardziej naturalnymi metodami z najwyższej jakości surowców, nie skracając przy tym całego procesu i jeszcze żeby mu to wychodziło w postaci smacznego produktu :-)

Comment

• pioterb4
                    Major Piwnych Rewolucji
                    • 2006.05
                    • 4322

Niepasteryzowane wybrałem tylko dla walorów zdrowotnych, lubię mieć świadomość, że pijąc piwo pochłaniam witaminy, mikro-makro elementy, a o ile się niemylę pasteryzacja część zabija
                    Pasteryzację przeprowadza się w temperaturze ok 70 stopni, więc uwierz mi że witaminom to wcale nie szkodzi.

Czytałem także, że niektórzy producenci stosują sterylizację - to chcę zupełnie pominąć. Czytałem wiele dobrego o Ciechanie i Witnicy, chociaż niektórzy twierdzą, że popsuły się nieco, więc mam mętlik w głowie.
                    Ciechan ma kilka ciekawych propozycji a Witnica może się poszczycić porterem, Koźlakiem Eksportowym i Lubuskim, z czego ja polecam raczej dwie pierwsze pozycje.

Comment

• pioterb4
                      Major Piwnych Rewolucji
                      • 2006.05
                      • 4322

Masz rację, więc zmodyfikuje pytanie. Jaki browar w Polsce warzy piwo jak najbardziej naturalnymi metodami z najwyższej jakości surowców, nie skracając przy tym całego procesu i jeszcze żeby mu to wychodziło w postaci smacznego produktu :-)
                      Małe browary to raczej wszystkie nie stosują jakichś brzydkich technik typu HGB czy dodatki niesłodowane. Jednakże co do stałej jakości ich produktów to nikt Ci gwarancji nie da, takie Gościszewo potrafi mieć spory rozrzut między warkami, Książęce z Lwówka tak samo.

Comment

• bobwoj
                        Szeregowy Piwny Łykacz
                        • 2011.02
                        • 6

Mam jeszcze jedno pytanie. Który z browarów regionalnych jest najmniejszy, najbardziej niszowy, a warzy dobre piwo?

Comment

• Pendragon
                          Generał Wszelkich Fermentacji
                          🥛🥛🥛
                          • 2006.03
                          • 13956

Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika bobwoj Wyświetlenie odpowiedzi
                          Mam jeszcze jedno pytanie. Który z browarów regionalnych jest najmniejszy, najbardziej niszowy, a warzy dobre piwo?
                          Dawno temu, założyłem taki oto wątek Lista się już trochę zdeaktualizowała, ale na początek musi ci to wystarczyć.
                          Poza tym mamy tu na forum podział browrów wg. ich wielkości
                          Ostatnia zmiana dokonana przez Pendragon; 2011-02-11, 13:56.

moje piwne mapy // Piwny Informator (facebook) // Browarek Camelot

Lepiej siedzieć w gospodzie nad piwem i rozmyślać o kościele, niż siedzieć w kościele myśląc o gospodzie

Comment

• TomekPeisert
                            Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
                            • 2010.01
                            • 181

Wypróbuj może piwa z browarów: Bielkówko, Gościszewo, Kormoran, Ciechan, Czarnków, Cornelius, Zamkowy Racibórz i coś z Witnicy.

To moim zdaniem filary polskiego browarnictwa regionalonego, choć to tylko moja subiektywna ocena.

Comment

• Mason
                              Major Piwnych Rewolucji
                              🍼
                              • 2010.02
                              • 3280

Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika bobwoj Wyświetlenie odpowiedzi
                              Nie zależy mi na metodzie fermentacji (górna,dolna), kolorze, zawartości alkoholu.
                              Wiesz, to trochę tak jakbyś chciał najlepszy samochód. Ale do czego - sportowy, terenowy, do miasta, rodzinny, półciężarówka? Tak jak nie da się porównać Porsche 911 i Range Rovera tak samo nie da się porównać np. stouta z koźlakiem. Najlepiej abyś poczekał na wyniki plebiscytu na piwo roku 2010 i spróbował każdego piwa z podium w każdej kategorii - wtedy będziesz miał pełen przegląd najlepszych piw w Polsce. I z tego wybierzesz sobie co Ci najbardziej smakuje
                              JEDNO PIVKO NEVADI!

Comment

Przetwarzanie...
                              X