Jako że powstał w Ministerstwie Rolnictwa projekt zmieniający rozporządzenie dot. znakowania żywności i został wysłany do zaopiniowania przez różne instytucje, możemy jeszcze wysyłać swoje uwagi do Ministerstwa Rolnictwa.
Projekt jest do przejrzenia tu (2,3mb):
w nieco lepszej jakości (8mb):
Ja swoje uwagi zawarłem w liście do kancelarii Ministerstwa Rolnictwa ( kancelaria@minrol.gov.pl ):
Jeśli ktoś chciałby się dołączyć do przekazywania swoich uwag do MinRolu, proponuję to aktywnie zrobić do 20 lipca. Im wcześniej i im liczniej - tym lepiej.
Projekt jest do przejrzenia tu (2,3mb):
w nieco lepszej jakości (8mb):
Ja swoje uwagi zawarłem w liście do kancelarii Ministerstwa Rolnictwa ( kancelaria@minrol.gov.pl ):
Witam serdecznie!
Po zapoznaniu się z proponowanymi zmianami w rozporządzeniu w sprawie
znakowania środków spożywczych, jako świadomi konsumenci piwa ze
społeczności browar.biz (ponad 30 tysięcy Użytkowników), mamy do
tego rozporządzenia swoje uwagi - widzimy że ekstrakt jest
uwzględniony w projekcie co nas cieszy, poza tym proponujemy
uwzględnić ważne dla nas i innych konsumentów piwa punkty:
1) podawanie informacji o zakładzie w którym wyprodukowano dany
produkt (dotyczyłoby to wszystkich molochów wielozakładowych jak i
zleceniodawców, np. markety, które nie podają takich info w ogóle a to
jest istotna informacja dla konsumenta).
2) podawanie pełnego składu surowcowego użytego do uwarzenia piwa
(istotna informacja, nie wiedzieć czemu nie dotyczy obecnie piwa,
które jako takie powinno być uwarzone z wody, słodu, chmielu i
drożdży ma się rozumieć, bez zewnętrznych dodatków enzymów,
polepszaczy piany, stabilizatorów etc. ).
3) nie powinno się zezwalać nazwyania produktów "geograficznie" jeśli
z danym regionem te produkty nie mają żadnego realnego związku,
bo zostały wyprodukowane zupełnie gdzieś indziej (np. piwo
Opolskie warzone w Katowicach (wyimaginowany przykład, nie
chcę podawać rzeczywistych, jest ich wiele)).
4) w przypadku piwa (a i mleka zapewne też) wymóg podawania
metody utrwalania - mechanicznej, temperaturowej itd. patrz
wykorzystanie marketingowe hasła "niepasteryzowane" z
przemiliczeniem użytej innej podobnej w skutkach metody i
manipulowanie informacją dot. daty spożycia (rzekoma krótka data
do spożycia ma sugerować świeżość, delikatność produktu, pomimo że
produkt jest tak samo lub jeszcze bardziej trwały od np.
pasteryzowanego).
Liczymy na to że nasz głos konsumencki zostanie uwzględniony w
zmianach szykowanego rozporządzenia, wszak to do nas kieruje i dla nas
kreuje się te produkty.
Załączam pozdrowienia!
Art [Artur Szudrowicz]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tel.0.501.334.290
mailto:browar@browar.biz
Browar.biz - Polski Serwis Piwny
Forum dyskusyjne: http://www.browar.biz/forum
Po zapoznaniu się z proponowanymi zmianami w rozporządzeniu w sprawie
znakowania środków spożywczych, jako świadomi konsumenci piwa ze
społeczności browar.biz (ponad 30 tysięcy Użytkowników), mamy do
tego rozporządzenia swoje uwagi - widzimy że ekstrakt jest
uwzględniony w projekcie co nas cieszy, poza tym proponujemy
uwzględnić ważne dla nas i innych konsumentów piwa punkty:
1) podawanie informacji o zakładzie w którym wyprodukowano dany
produkt (dotyczyłoby to wszystkich molochów wielozakładowych jak i
zleceniodawców, np. markety, które nie podają takich info w ogóle a to
jest istotna informacja dla konsumenta).
2) podawanie pełnego składu surowcowego użytego do uwarzenia piwa
(istotna informacja, nie wiedzieć czemu nie dotyczy obecnie piwa,
które jako takie powinno być uwarzone z wody, słodu, chmielu i
drożdży ma się rozumieć, bez zewnętrznych dodatków enzymów,
polepszaczy piany, stabilizatorów etc. ).
3) nie powinno się zezwalać nazwyania produktów "geograficznie" jeśli
z danym regionem te produkty nie mają żadnego realnego związku,
bo zostały wyprodukowane zupełnie gdzieś indziej (np. piwo
Opolskie warzone w Katowicach (wyimaginowany przykład, nie
chcę podawać rzeczywistych, jest ich wiele)).
4) w przypadku piwa (a i mleka zapewne też) wymóg podawania
metody utrwalania - mechanicznej, temperaturowej itd. patrz
wykorzystanie marketingowe hasła "niepasteryzowane" z
przemiliczeniem użytej innej podobnej w skutkach metody i
manipulowanie informacją dot. daty spożycia (rzekoma krótka data
do spożycia ma sugerować świeżość, delikatność produktu, pomimo że
produkt jest tak samo lub jeszcze bardziej trwały od np.
pasteryzowanego).
Liczymy na to że nasz głos konsumencki zostanie uwzględniony w
zmianach szykowanego rozporządzenia, wszak to do nas kieruje i dla nas
kreuje się te produkty.
Załączam pozdrowienia!
Art [Artur Szudrowicz]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tel.0.501.334.290
mailto:browar@browar.biz
Browar.biz - Polski Serwis Piwny
Forum dyskusyjne: http://www.browar.biz/forum
Comment