Ursa Maior - browar w Bieszczadach

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • emes
    Major Piwnych Rewolucji
    • 2003.08
    • 4275

    W sklepie Ursy znalazłem w dziale skrzynki na piwo taki opis jednej z nich:

    " Sześciopak drewniany gładziutki jak dupa niemowlaka".

    Comment

    • Makaron
      Major Piwnych Rewolucji
      • 2003.08
      • 2107

      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika zgoda Wyświetlenie odpowiedzi
      Jak się ma nóż na gardle to każdy zaoszczędzony patyk miesięcznie to wielka ulga.
      Poważnie, czy jakbyś zainwestował taką kasę to dla tego patyka miesięcznie byś ryzykował zniszczenia marki browaru i ryzykował bankructwo?
      "If you see a beer, do it a favor, and drink it. Beer was not meant to age." Michael Jackson

      Comment

      • iron
        Pułkownik Chmielowy Ekspert
        • 2002.08
        • 6717

        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Makaron Wyświetlenie odpowiedzi
        Poważnie, czy jakbyś zainwestował taką kasę to dla tego patyka miesięcznie byś ryzykował zniszczenia marki browaru i ryzykował bankructwo?
        Akurat w naszych realiach, to nie jest niemożliwe...
        W tym kraju nieliczni są w stanie napisać rozsądny biznes plan ,za to większości marzy się szybka amortyzacja inwestycji...
        bigb@n-s.pl; na Allegro jestem jako "moczu" :)
        Nasze uszatki do podziwiania na stronie www.n-s.pl/bigb
        Rock, Honor, Ojczyzna

        Comment

        • zgoda
          Major Piwnych Rewolucji
          • 2005.05
          • 3516

          Ja tam dostrzegam nie tę jedną oszczędność. Tańsze surowce również - amerykański chmiel jest 6x droższy od europejskiego z wolnej ręki, a nie wydaje mi się, żeby Ursa go zakontraktowała. To są konkretne tysiące na każdej warce. Dalej, dziwna decyzja, żeby na zimę robić blond ale, piwo pod każdym względem oszczędnościowe (w porównaniu do samograjów APA czy tym bardziej IPA).

          Moja teoria przedstawia się następująco. Centrum miało się finansować z browaru i działalności pozostałej. Okazało się, że działalność pozostała nie finansuje swojej części i browar musi uciągnąć całą inwestycję. Firma zdecydowała się na program oszczędnościowy w nadziei pociągnięcia jakoś do sezonu turystycznego, kiedy w Bieszczady zaczną przyjeżdżać ludzie. Wybrali najgorszą możliwą drogę dla firmy - zamordowanie swojej marki. Nie wiem ile tam pracuje pracowników najemnych, ale ja bym wszystkich zwolnił, 3 udziałowców byłoby w stanie poprowadzić działalność operacyjną browaru.

          Jak dla mnie taka sytuacja jest beznadziejna. Jedyne rozsądne rozwiązanie to pozyskanie kapitału spoza sektora bankowego, ale po zszarganiu marki udziały w Centrum będą bardzo tanie, co może oznaczać oddanie kontroli nad firmą ludziom z zewnątrz.

          W wymiarze czysto ludzkim współczuję Agnieszce, szczególnie jeżeli moja teoria okaże się prawdziwa.
          Browar Clair de Lune - zapiski literackie, brewing log, na fejsbóku, blog

          Comment

          • emes
            Major Piwnych Rewolucji
            • 2003.08
            • 4275

            Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika zgoda Wyświetlenie odpowiedzi
            W wymiarze czysto ludzkim ....
            hejtuję.

            Comment

            • zgoda
              Major Piwnych Rewolucji
              • 2005.05
              • 3516

              Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika emes Wyświetlenie odpowiedzi
              hejtuję.

              Z przyzwyczajenia?

              Browar Clair de Lune - zapiski literackie, brewing log, na fejsbóku, blog

              Comment

              • Makaron
                Major Piwnych Rewolucji
                • 2003.08
                • 2107

                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika iron Wyświetlenie odpowiedzi
                Akurat w naszych realiach, to nie jest niemożliwe...
                W tym kraju nieliczni są w stanie napisać rozsądny biznes plan ,za to większości marzy się szybka amortyzacja inwestycji...
                Nie jest niemozliwe, tak samo jak nie oplacanie akcyzy czy innych podatkow, albo nie oplacanie faktur od dosatawcow. Nikt kto mysli dlugoterminowym biznesie, a nie o firmie krzak nie bedzie robil takich rzeczy - w szczegolnosci jak ma sie zainwestowalo tyle w sprzet.
                "If you see a beer, do it a favor, and drink it. Beer was not meant to age." Michael Jackson

                Comment

                • Seta
                  D(r)u(c)h nieuchwytny
                  • 2002.10
                  • 6964

                  "Kto myśli długoterminowym biznesie" buduje markę, a marka nie zawsze musi oznaczać jakość produktu. Zobacz jakie marki mają ciągle 90% sprzedaży w Polsce...

                  Comment

                  • zgoda
                    Major Piwnych Rewolucji
                    • 2005.05
                    • 3516

                    Nie wierzę w ich złą wolę, ani nie przemawia do mnie Twój manicheizm, Seta.
                    Browar Clair de Lune - zapiski literackie, brewing log, na fejsbóku, blog

                    Comment

                    • Seta
                      D(r)u(c)h nieuchwytny
                      • 2002.10
                      • 6964

                      Do czasu ukazania się ich tekstu, w którym nieporadnie próbują z wady uczynić zaletę też nie wierzyłem w złą wolę. Najbardziej wierzę w tańszy słód (może ten sam co w innych browarach, które w dobrej wierze nie zmieniają receptur), który wymaga np 90 minut gotowania, a receptura (święta rzecz) opisuje np 50 minut, bo dotąd się to sprawdzało...

                      Comment

                      • zgoda
                        Major Piwnych Rewolucji
                        • 2005.05
                        • 3516

                        Ja bym raczej stawiał na desperację. Rozpaczliwą.
                        Browar Clair de Lune - zapiski literackie, brewing log, na fejsbóku, blog

                        Comment

                        • Komar_Pafnucy
                          Major Piwnych Rewolucji
                          • 2005.08
                          • 1114

                          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Seta Wyświetlenie odpowiedzi
                          "Kto myśli długoterminowym biznesie" buduje markę, a marka nie zawsze musi oznaczać jakość produktu. Zobacz jakie marki mają ciągle 90% sprzedaży w Polsce...
                          Tak jak jakość nie musi oznaczać, że piwo dobrze smakuje a jedynie, że pozbawione jest łatwo wyczuwalnych wad i jest w dużym stopniu powtarzalne.

                          Multitap Crawl
                          Multitap Crawl na Facebook

                          "Kilgore Trout napisał kiedyś opowiadanie w formie rozmowy między dwoma drożdżami.
                          Spożywając cukier i dusząc się we własnych ekskrementach dyskutowały nad celem życia."

                          Comment

                          • pioterb4
                            Major Piwnych Rewolucji
                            • 2006.05
                            • 4322

                            90% sprzedaży mają marki tanie, tj za mniej niż 3 zł. Klienci którzy płacą za piwo 8 zł kierują się nieco innymi pobudkami.

                            Comment

                            • Seta
                              D(r)u(c)h nieuchwytny
                              • 2002.10
                              • 6964

                              Oj zależy od skali. URSA w warszawskich pubach kosztuje tyle co Tyskie/Żywiec. Sprzeda się...

                              Comment

                              • zgoda
                                Major Piwnych Rewolucji
                                • 2005.05
                                • 3516

                                Nie sprzeda się, jak nie będą zamawiać. A już nie chcą.
                                Browar Clair de Lune - zapiski literackie, brewing log, na fejsbóku, blog

                                Comment

                                Przetwarzanie...
                                X