Być może na niemieckiej autostradzie to ujdzie, ale na naszych te dozwolone 130 to już jest stanowczo za dużo. W całej Skandynawii ( i pewno jeszcze paru państwach) dop. prędkość na autostradach to zazwyczaj 100 lub 110 km/h. I oprócz Polaków wszyscy tyle właśnie jadą. Tyle, że kluczowym jest słowo "wszyscy". Nie ma tam zawalidrogów i ciężarówek wlokących się 70, ani idiotów jadących 200. Nie ma wogóle potrzeby wyprzedzania. Ruch odbywa się płynnie. To naprawdę funkcjonuje
przy piwie o samochodach
Collapse
X
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika arcy Wyświetlenie odpowiedzi110 km/h na autostradzie to nie jest wcale tak szybko. Nawet nasz opresyjny kodeks drogowy dopuszcza 130 km/h, większość kierowców jeździ ok. 150 km/h.
I 95% kierowców tak jedzie, wiec jazda jest nudna ale płynna.5450 kapsli z wypitych piw
874 nowe piwa opisałem na forum (w tym 774 z USA).
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy."- Benjamin Franklin
https://sites.google.com/view/latarniknj-galeria/strona-główna
Freedom is the right to tell people what they do not want to hear– George Orwell
https://sites.google.com/view/ety-z-...trona-główna
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika angasc Wyświetlenie odpowiedziTo żaden rekord. Mój Peugeot 406 z silnikiem 2,0 HDI spala w trasie przy prędkości 110 km/h średnio 5,2 l oleju napędowego na 100 km. Liczę średnio, bo jakby ktoś chciał jechać bardzo oszczędnie, to zejdzie do 4,5l. A ja mam raczej ciężką nogę i oszczędna jazda mnie nudzi. Zbiornik mam 80 litrów, więc w trasie przejadę sporo ponad 1500 km na tankowaniu.
Tylko co z tego? Zarówno Nissan jak i Peugeot czy inny VV to samochody dla mas. Czym tu się ekscytować?
Peugeot 406 2,0 HDI (ropa) dl. 460cm szer. 176cm wys. 140cm moc 90KM zb. paliwa 70 l rozstaw osi 270cm
Nissan Altima 2,5 (benzyna)dl. 482cm szer. 180cm wys. 147cm moc 175KM zb. paliw 76 l rozstaw osi 277cm
Dzieli je przepaść technologiczna i jest sie czym ekscytować.
A zużycie paliwa podałem jako mila dla mnie ciekawostkę, bo nie oczekiwałem, ze 2,5 litrowy silnik może potrzebować tak mało najgorszej na rynku (87 oktan) benzyny.
Last edited by Latarnik; 2008-08-31, 23:47.5450 kapsli z wypitych piw
874 nowe piwa opisałem na forum (w tym 774 z USA).
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy."- Benjamin Franklin
https://sites.google.com/view/latarniknj-galeria/strona-główna
Freedom is the right to tell people what they do not want to hear– George Orwell
https://sites.google.com/view/ety-z-...trona-główna
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Latarnik Wyświetlenie odpowiedziTych aut nie można porównać:
Peugeot 406 2,0 HDI (ropa) dl. 460cm szer. 176cm wys. 140cm moc 90KM zb. paliwa 70 l rozstaw osi 270cm
Nissan Altima 2,5 (benzyna)dl. 482cm szer. 180cm wys. 147cm moc 175KM zb. paliw 76 l rozstaw osi 277cm
Dzieli je przepaść technologiczna i jest sie czym ekscytować.
A zużycie paliwa podałem jako mila dla mnie ciekawostkę, bo nie oczekiwałem, ze 2,5 litrowy silnik może potrzebować tak mało najgorszej na rynku (87 oktan) benzyny.
Gdzie Ty widzisz przepaść technologiczną? Jeśli chodzi o rozwiązania techniczne, to ja zauważam w Nissanie więcej elektroniki i lepsze radio. Cała reszta to rozwiązania znane i stosowane od lat.
Silnik HDI, po lekkich modyfikacjach wprowadzonych przez Renault jest dziś montowany zarówno do Renówek jak i Nissana. Bywa też w Mitsubishi.
Ten sam silnik, też po modyfikacjach, montowany jest do Citroena, Peugeota, Fiata i jeszcze paru innych. Tyle że nie ma 2,0 lecz od 1,4 do 2,5 litra pojemności.
Moc wzrosła do 90KM w silniku 1,4l, 116KM w 1,6L, 132KM w2,0L i nie pamiętam ile, ale sporo ponad 160 KM w 2,5l.
Generalnie to ja Ci gratuluję zakupu nowego samochpodu i cieszę się, że jesteś z niego zadowolony. Tylko że obecnie w samochodach dla mas nie ma żadnych rewolucjnych rozwiązań. To wszystko jest znane od lat. Różnie się nazywa u różnych producentów ( np HDI i Common Rail ), ale nie ma żadnych cudów.
Twój silnik 2,5 litra, to nic innego jak zmodyfikowany silnik 2,2 l od Renaullt. Znany z np Laguny a jego początki to Renault Safrane. Znaną bolączką tego silnika jest często ulegające uszkodzeniu koło dwumasowe. Nie wiem jak w Stanach, ale w UE nie ma możliwości zakupu zamiennika i kosztuje chore pieniądze.
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika piotry Wyświetlenie odpowiedziczy ten silnik 2,5L wyciąga te 175 koni na tych 87 oktanach ??
Małe sprostowanie: silniki HDI z PSA to nie max 2,5 litra, lecz albo 3,0 albo 3,2 litra. Nie pamiętam. Ale takie smoki montowane są do Citroena C6 i C-Crossera.
Spalanie w cyklu miejskim - poniżej 8 litrów.
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika piotry Wyświetlenie odpowiedziczy ten silnik 2,5L wyciąga te 175 koni na tych 87 oktanach ??
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika angasc Wyświetlenie odpowiedzi(...)
Silnik HDI, po lekkich modyfikacjach wprowadzonych przez Renault jest dziś montowany zarówno do Renówek jak i Nissana. Bywa też w Mitsubishi...
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika angasc Wyświetlenie odpowiedzi...
Twój silnik 2,5 litra, to nic innego jak zmodyfikowany silnik 2,2 l od Renaullt. Znany z np Laguny a jego początki to Renault Safrane. Znaną bolączką tego silnika jest często ulegające uszkodzeniu koło dwumasowe. Nie wiem jak w Stanach, ale w UE nie ma możliwości zakupu zamiennika i kosztuje chore pieniądze.
angasc, postęp technologiczny w samochodach tkwi tak naprawdę tylko w szczegółach i elektronice. No i w marketingu, który oszczędności producenta tłumaczy troską o klienta i środowisko naturalne.
Latarnik, amerykańskie oktany różnią się od europejskich i 87 a USA, to ponad 90 w Europie. Poza tym gratuluję - fajny samochód. Tylko ten breloczek/klucz, jeśli jest oparty na tej samej technologii co w Renault ( Laguna, Megane) to możesz spodziewać się kłopotów. Tylko, że kupując jakikolwiek nowy samochód można się spodziewać kłopotów z elektroniką. I nieważne czy jest to Fiat, VW, Nissan, Toyota czy Mercedes. Elektronika i tak pochodzi z 2-3 koncernów na świecie i niewiele się różni. Era naprawdę niezawodnych, długowiecznych samochodów już się skończyła.
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika alnus Wyświetlenie odpowiedziEra naprawdę niezawodnych, długowiecznych samochodów już się skończyła.
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika alnus Wyświetlenie odpowiedzi...
Latarnik, amerykańskie oktany różnią się od europejskich i 87 a USA, to ponad 90 w Europie. Poza tym gratuluję - fajny samochód. Tylko ten breloczek/klucz, jeśli jest oparty na tej samej technologii co w Renault ( Laguna, Megane) to możesz spodziewać się kłopotów. Tylko, że kupując jakikolwiek nowy samochód można się spodziewać kłopotów z elektroniką. I nieważne czy jest to Fiat, VW, Nissan, Toyota czy Mercedes. Elektronika i tak pochodzi z 2-3 koncernów na świecie i niewiele się różni. Era naprawdę niezawodnych, długowiecznych samochodów już się skończyła.
A drzwi też można otworzyć normalnym kluczem, więc chyba kłopotów się nie obawiam, tym bardziej, ze będę nim jeździł tylko 3 lata z gwarancją na wszystko, jak tu mówią
"od zderzaka do zderzaka"
Twoje5450 kapsli z wypitych piw
874 nowe piwa opisałem na forum (w tym 774 z USA).
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy."- Benjamin Franklin
https://sites.google.com/view/latarniknj-galeria/strona-główna
Freedom is the right to tell people what they do not want to hear– George Orwell
https://sites.google.com/view/ety-z-...trona-główna
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika alnus Wyświetlenie odpowiedziSilniki Reanault, to zupełnie inne silniki, choć faktycznie opierają się na b.podobnej technologii wtrysku paliwa.
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika alnus Wyświetlenie odpowiedziSilnik w amarykańskiej Altimie może pochodzić zarówno z Renalt jak i z Nissana.
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika alnus Wyświetlenie odpowiedziangasc, postęp technologiczny w samochodach tkwi tak naprawdę tylko w szczegółach i elektronice. No i w marketingu, który oszczędności producenta tłumaczy troską o klienta i środowisko naturalne.
Latarnik, generalnie gratuluję zakupu. Niezły wózek, powinieneś być zadowolony. Zwłaszcza porównując z amerykańskimi wyrobami motoryzacyjnymi.
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika alnus Wyświetlenie odpowiedziSilniki Reanault, to zupełnie inne silniki, choć faktycznie opierają się na b.podobnej technologii wtrysku paliwa.
Zasugerowałem się jednostką 2,0 litra, 132KM, benzyna, którą Renault budował swego czasu wspólnie z PSA. Taki silnik ma moja małżowinka w swojej 406-ce, oraz kolega w Scenicu. Różnice to napis na wierzchu i osprzęt
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika arcy Wyświetlenie odpowiedziBo dzisiaj nie są już nikomu potrzebne. Klientom, bo ci których stać na kupienie nowego samochodu, nie chcą nim jeździć w nieskończoność, tylko w odpowiednim momencie wymienić na inny. Producentom, bo zbyt długi żywot i bezawaryjność samochodów używanych uderza w sprzedaż nowych aut z niższych klas.
Comment
-
-
W Danii jest dozwolone 130, są tacy co jadą więcej (przy 130 nas wyprzedzali). Wypadki: 385ofiar śmiertelnych/rok 2007/5,5 mln mieszkańców. W Szwecji jest 110, w Finlandii 120. Francja 130, Włochy 130. UK 112.Lotna ekspozytura browaru
Też Was kocham.
Comment
-
Comment