Nie na temat samego piwa, ale coś w tym jest.
Artykuł w Wyborczej
Co prawda o piwie nie ma tu ani słowa, jednak uważam, że Forum browaru jest silnie opiniotwórcze zwałaszcza dla środowiska samych forumowiczów i ich najbliższego i nienajbliższego otoczenia. Tak czy siak stanowimy grupę odbiorców o ukierunkowanych poglądach na piwo i wszystko co jest z nim związane i jako tacy na pewno jesteśmy na jakimś celowniku. Żeby tak jeszcze czytali uważnie co tutaj ludzie piszą...
Artykuł w Wyborczej
Jak firmy śledzą fora dyskusyjne
Branża reklamowo-marketingowa coraz uważniej obserwuje i słucha użytkowników internetu. Ich swobodne wypowiedzi na forum dyskusyjnym lub na czacie mogą dużo kosztować.
Jak reagują firmy? Specjaliści podkreślają, że wszystko zależy od skali problemu. Jeżeli wygląda on groźnie, ale nie wykracza poza jeden lub kilka serwisów internetowych - wystarczy, logując się jako zwykły internauta, umieścić na tych forach rzetelny komunikat. - Można np. przeciwstawić konkretne informacje wyssanym z palca pogłoskom, np. cytując opinie specjalistów - uważa Iwona Jaworska z PRismy. Jeżeli w sieci pojawiają się wrogie serwisy, linki do stron z negatywnymi opiniami, może wystarczyć oświadczenie na firmowej witrynie, jak zrobiła to właśnie Nokia. Jest znacznie gorzej, gdy problem wykracza poza internet, bo wtedy wymaga to reakcji ze strony firmy również w innych mediach, co jest znacznie bardziej skomplikowane i kosztowne. Eksperci podkreślają jednak, że w Polsce na razie internet nie ma takiego zasięgu jak w USA, a nieskrępowana wymiana opinii pomiędzy jego użytkownikami nie jest w stanie spowodować takiego kryzysu jak jeden tekst w dzienniku ogólnopolskim
Comment