Przy piwie o polityce

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • albeertos
    Major Piwnych Rewolucji
    • 2001.10
    • 2313

    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Marusia Wyświetlenie odpowiedzi
    Jeśli w każdym polskim mieście było by lotnisko, to miałbyś rację. Biorąc jednak pod uwagę, że jest ich malutko i z lotniska w Pyrzowicach korzystają pasażerowie z całej Polski (bo np,. są tam loty do miejsc, do których nie ma lotów z innych miast, lub w danym mieście nie ma lotniska) to racji nie masz.
    Marusia, Pyrzowice nie mają żadnych szczególnych połączeń które nie miałyby inne miasta (może Kijów).

    Już lepiej byłoby doinwestować Kraków-Balice, zrobić przegląd siatki połączeń i stworzyć realną konkurencję dla Okęcia. Jeden port dla Górnego Śląska i Krakowa, a jednocześnie całej południowo-wchodniej (o znaczeniu międzynarodowym) byłby lepszym rozwiązaniem niż dwa mniejsze i słabsze. Na pewno wzrosłoby zainteresowanie linii lotniczych, nie tylko tych europejskich i tanich.

    Połączenie autostradowe Katowice-Kraków już jest (70 km) a z Katowic do Pyrzowic też jest 30 km i słabe połaczenie. Po co budować 24 km za 200-300 mln euro (takie znalazłem dane z 2007 roku)? Nie lepiej te pieniądze, albo może i dużo mniejsze przeznaczyć na wspólny port lotniczy, już skomunikowany?
    Last edited by albeertos; 2009-02-26, 13:22.
    (_)>
    Nigdy się nie poddawaj!!!
    Browar "Pyrlandia" Poznań - albeertos & kiler
    Lech jest tam gdzie jego wiara
    Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

    Comment

    • Krzysiu
      D(r)u(c)h nieuchwytny
      • 2001.02
      • 14936

      Jeśli ktoś chce coś więcej poczytać o branży kolejowej, to polecam ciekawy temat: Czego jeszcze nie będzie na Euro 2012: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=5433

      Comment

      • VanPurRz
        Major Piwnych Rewolucji
        • 2008.09
        • 4229


        A to tylko jeden z wielu przykładów jak są zarządzane firmy prywatne które według liberałów są zarządzane świetnie i wszystko powinno być prywatne. Cóż jakoś wszystkim tak twierdzącym umyka, że ok 90 procent firm prywatnych bankrutuje w pierwszym roku działalności a jak widać większość dużych firm prywatnych ma same straty a przecież stać na zatrudnianie teoretycznie najlepszych zarządzających.
        Jeszcze raz widać, że to co opowiadają zwolennicy skrajnego kapitalizmu jest po prostu bzdurą a firmy państwowe i publiczne (tu nie ma takiej liczby bankructw ani takich błędów w zarządzaniu jak w firmach prywatnych) są lepiej zarządzane od firm nastawionych na maksymalizację zysku.
        "Nie myśl o tym, że wszystko się kończy. Myśl, że wszystko się dopiero zaczyna. To, co powinno być życiem: spokój, wolność i cisza" M. Hłasko, "Ósmy dzień tygodnia"

        Comment

        • jacer
          Pułkownik Chmielowy Ekspert
          • 2006.03
          • 9875

          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika VanPurRz Wyświetlenie odpowiedzi
          Jeszcze raz widać, że to co opowiadają zwolennicy skrajnego kapitalizmu jest po prostu bzdurą a firmy państwowe i publiczne (tu nie ma takiej liczby bankructw ani takich błędów w zarządzaniu jak w firmach prywatnych) są lepiej zarządzane od firm nastawionych na maksymalizację zysku.
          No to dlaczego socjalizm zbankrutował?

          Co jest złego w bankructwie firm? Nie kumam.
          Milicki Browar Rynkowy
          Grupa STYRIAN

          (1+sqrt5)/2
          "Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
          "Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
          No Hops, no Glory :)

          Comment

          • emes
            Major Piwnych Rewolucji
            • 2003.08
            • 4275

            Brak np papieru toaletowego w sklepach ? Nie trzeba cofać się do PRL-u, wystarczy pokazać dzisiejszą Wenezuelę:

            Comment

            • Qboland
              Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
              • 2006.04
              • 242

              Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika VanPurRz Wyświetlenie odpowiedzi
              ... firmy państwowe i publiczne (tu nie ma takiej liczby bankructw ani takich błędów w zarządzaniu jak w firmach prywatnych) są lepiej zarządzane od firm nastawionych na maksymalizację zysku.
              Jasne, jak całe społeczeństwo dokłada się do państwowych i publicznych firm to jak mają bankrutować?
              Bardzo łatwo jest podejmować decyzje w firmie jak ryzykuje się nie swoje pieniądze i przeważnie te decyzje są do d... Najwięcej na opcjach straciły firmy państwowe bo przecież pan prezes nieza swoje uprawiał hazard.
              Precz z komuną, precz z socjalizmem.

              Comment

              • zgroza
                Major Piwnych Rewolucji
                🍼
                • 2008.03
                • 3605

                Tekst J. Palikota o kolejach:

                Przeczytałem niedawno wynurzenia prezesa PKP na łamach „Rzeczpospolitej”. Kilka cytatów: „będziemy zabiegali o pieniądze z budżetu państwa”, „sytuacja faktycznie jest bardzo trudna”, „własnych pieniędzy na remonty dworców nie mamy”, „znacząco spadły przewozy”, „najważniejszą kwestią jest utrzymanie płynności finansowej”… Ale najciekawszy jest ten: „Nie jest już sprawą pierwszorzędną, ile się wozi towarów, ale czy się na tym zarabia”. Dawno nie przeczytałem czegoś tak kuriozalnie głupiego. Szef grupy PKP obnażył tym jednym zdaniem całą kolejową niemoc. Za chwilę usłyszymy pytanie – to my mieliśmy zarabiać??? Na wożeniu towarów?? Dlaczego nikt nam nie powiedział…?

                Kolej, tak jak niestety coraz więcej państwowych przedsiębiorstw, usiłuje obarczyć światowy kryzys odpowiedzialnością za własną nieudolność. Winien jest Lehman Brothers, pierwszy upadły bank w Ameryce, bo to on uruchomił lawinę, która sprawia, że w PKP „sytuacja jest faktycznie trudna”. A ja odpowiadam – jest trudna, bo kolejami rządzi od lata ta sama zbiurokratyzowana, bezmyślnie przeżuwająca rzeczywistość grupa słabych menedżerów.

                Dwukrotnie mieli czas wielkiej hossy na giełdzie – i nie sprywatyzowali PKP Cargo, kiedyś perełki w kolejowej koronie, dziś nieomal bankruta. Mieli czas wybitnej prosperity na rynku nieruchomości – i nie znaleźli partnerów do przedsięwzięć, które służyłyby odbudowie dworców, i nie sprzedali ani gruntów, ani budynków. Mieli ofertę wielkiej przebudowy Dworca Centralnego w Warszawie – wspólnie ze Złotymi Tarasami – i nie skorzystali z niej. Mieli pieniądze od państwa – przejadali, mieli je od samorządów – przejadali. Mieli i mają pieniądze z Unii Europejskiej – nie potrafią z nich korzystać. Albo wykorzystują je fatalnie!

                Oto parę przykładów, które zna każdy, kto śledzi informacje gospodarcze i fora internetowe. W 2005 roku, kosztem 210,5 mln euro zmodernizowano linię kolejową Warszawa-Siedlce, a dzięki tej modernizacji pociągi mogą jeździć z prędkością 160 km/h. Czy jeżdżą? Nie jeżdżą, ANI JEDEN nie jeździ… W jakim celu wydaliśmy te pieniądze? Oddano słynny peron we Włoszczowie, żeby przypodobać się PiS-owi i zachować stołki w zarządach spółek PKP; inwestycje kosztowała 3 miliony złotych – na stacji zatrzymują się raptem dwa dalekobieżne pociągi, frekwencja marna… Warto było? Ale to błahostka, bo przecież za 30 milionów złotych zmodernizowano linię Kraków-Wadowice, na cześć Papieża, budując nawet specjalny pociąg za 6 milionów złotych… I co? I nic. Kursowanie pociągu zawieszono do 30 kwietnia 2009 roku, bo nie ma pasażerów… Po cóż zatem modernizowano linię???

                Członek zarządu PKP SA odpowiadający za dworce kolejowe i nieruchomości żalił się niedawno, że długi PKP są wynikiem „indolencji państwa, które nie potrafi poprawnie finansować utrzymania infrastruktury”. Więc jednak nie kryzys! To państwo jest winne zapaści w PKP! Czyżby ono? Czy państwo nakazywało zatrudniać byłego polityka AWS na stanowisku rzecznika praw klienta PKP z etatem i sekretarką w Krakowie? A kto wie, że pasażer ma w strukturze kolei państwowych swojego rzecznika??? Pani wie, pan wie?

                Idąc tropem tej indolencji państwa, postanowiłem zabawić się w klienta, który chciałby kupić lub wynająć kolejową nieruchomość. Wszedłem na stronę internetową kolei, a tam takie oto kurioza…

                Oferty przetargowe na dzierżawę powierzchni – przykładowe terminy przetargów: 24.11.2005 r., 19.09.2007 r., 16.03.2004 r.!!!! Jedna (tak!) oferta nieruchomości gruntowej, cztery „oferty specjalne” najmu powierzchni na dworcach i jeden – dosłownie: JEDEN! – aktywny przetarg na wynajem powierzchni przy dworcu kolejowym... Spośród 970 dworców, których zarządzaniem chwali się PKP, tylko sto prezentuje się wśród ofert sprzedażowych w internecie; niemal wszystkie przetargi aktualne 2-4 lata temu… Cała oferta nie ma żadnej promocji! Samo się to sprzeda? Rząd ma prezesom dopomóc???

                Może więc kupię jedno z 43 tysięcy mieszkań, które kolej pragnie sprzedać za 5 procent ich wartości? Nie, też nie kupię. Nie przejmę kamienicy z kolejowymi mieszkaniami, bo w propozycjach na stronie nieruchomości PKP pojawia się komunikat: „przykro nam, nie znaleziono żadnych ofert”… Nawiasem mówiąc, nie rozumiem co nakazuje kolejom administrować tysiącami mieszkań, dbać o pęknięte rury i cieknące dachy – może lepiej, jeśli inaczej nie można i jeśli nie ma nabywców, oddać to chętnym za złotówkę, pozbywając się kłopotu i kosztów. To też jest zbyt trudne: zrozumieć, że kolej jest od wożenia ludzi i towarów, a nie od zarządzania mieszkaniami?

                Tak właśnie zarządza się państwowym majątkiem w dobie kryzysu! To w ten jałowy sposób szuka się przychodów i oszczędności, które mogłyby skompensować straty wynikające z obiektywnie trudnych warunków działania. Tak oto szuka się szans na rynku, ujawniając własną nieudolność i wyjąc jednocześnie w wywiadach prasowych o publiczne pieniądze, o pomoc i wsparcie w czasie kryzysu, bo przecież „wszyscy na świecie dotują kolej”. Tyle, że tam dotuje się sprawnie zarządzane podmioty gospodarcze, a nie burdel na kółkach.

                Jaki mamy efekt? Zapaść finansowo-przewozowa w PKP Cargo, które nie płaci Polskim Liniom Kolejowym za wykorzystanie torów. Podobno za kilka dni upadłość ma ogłosić spółka PKP Przewozy Regionalne… Traci płynność finansową PKP Intercity, traci płynność finansową PKP Energetyka, PKP PLK… Szczęśliwie prezes PKP SA przechwala się, że spółka posiada „kilkaset milionów oszczędności na kontach”. Super! W sam raz, żeby zapłacić odprawy nieudacznikom i zamknąć ten biznes. Zlikwidujmy PKP – będzie nas mniej kosztowało!
                Lotna ekspozytura browaru

                Też Was kocham.

                Comment

                • Krzysiu
                  D(r)u(c)h nieuchwytny
                  • 2001.02
                  • 14936

                  I co w tym dostrzegłeś tak ciekawego, że uznałeś za godne zamieszczenia tutaj?Że na PKP jest padaczka, widać gołym okiem. A ten gnój teraz się obudził? To niech się spyta Donka, jak urzęduje jego wiceminister od kolei.

                  Comment

                  • albeertos
                    Major Piwnych Rewolucji
                    • 2001.10
                    • 2313

                    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Krzysiu Wyświetlenie odpowiedzi
                    To niech się spyta Donka, jak urzęduje jego wiceminister od kolei.
                    Tak jak poprzedni z PiS, SLD, AWS, UW i nie pamiętam co wcześniej.
                    (_)>
                    Nigdy się nie poddawaj!!!
                    Browar "Pyrlandia" Poznań - albeertos & kiler
                    Lech jest tam gdzie jego wiara
                    Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

                    Comment

                    • jacer
                      Pułkownik Chmielowy Ekspert
                      • 2006.03
                      • 9875

                      Bohater

                      Marvin John Heemeyer (ur. 28 października 1951, zm. 4 czerwca 2004) był drobnym amerykańskim przesiębiorcą, właścicielem zakładu instalującego i naprawiającego tłumiki samochodowe w Granby, Kolorado. Wsławił się zrównaniem z ziemią znacznej części swojej miejscowości w desperackiej odpowiedzi na represje, które spotkały go ze strony lokalnych władz.

                      Milicki Browar Rynkowy
                      Grupa STYRIAN

                      (1+sqrt5)/2
                      "Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
                      "Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
                      No Hops, no Glory :)

                      Comment

                      • emes
                        Major Piwnych Rewolucji
                        • 2003.08
                        • 4275

                        Stanisław Michalkiewicz :

                        ".....Czy Keynes był socjalistą? To dobre pytanie. Socjalistą bowiem jest nie tylko ten, kto należy do SLD, ale również ten, który, będąc nawet baronem, uważa, że można przechodzić do porządku nad cudzą własnością, na przykład konfiskując mu w ramach interwencjonizmu, prawie cały dochód przy pomocy progresji podatkowej i finansując z tego „tani” kredyt dla jakiegoś faworyta „państwa”. W wydaniu radykalnym to lekceważenie cudzej własności przybiera postać komunizmu, w którym rabunku nie osłania się już żadnymi pozorami."

                        Comment

                        • jacer
                          Pułkownik Chmielowy Ekspert
                          • 2006.03
                          • 9875

                          "Posiadacze kapitału będą stymulować popyt klasy robotniczej na coraz większą ilość towarów, mieszkań i wytworów techniki. Jednocześnie będą udzielać coraz więcej coraz droższych kredytów na zakup tych dóbr, aż rzeczone kredyty nie będą mogły być spłacane. Nie spłacane kredyty doprowadzą do bankructwa banków, które z kolei zostaną znacjonalizowane.

                          To w rezultacie doprowadzi do powstania komunizmu".

                          Karol Marx, rok 1867
                          Milicki Browar Rynkowy
                          Grupa STYRIAN

                          (1+sqrt5)/2
                          "Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
                          "Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
                          No Hops, no Glory :)

                          Comment

                          • emes
                            Major Piwnych Rewolucji
                            • 2003.08
                            • 4275

                            Żródło : http://tiny.pl/b8hc

                            "Lancuch sw. Antoniego zawsze predzej czy pozniej musi upasc, niezaleznie czy za sznurki pociaga jeden cwaniak czy cale panstwo. Co prawda panstwowe piramidy (jak ZUS) maja przewage polegajaca na tym, ze doplyw nowych 'inwestorow' jest przymusowy, co pozwala utrzymac iluzje duzo dluzej, ale nie uchroni to ich od upadku; upadku przyspieszonego jeszcze postepujacym starzeniem sie spoleczenstwa. A im pozniej upadek ten nastapi, tym wieksze beda straty.

                            Model biznesowy ZUSu jest dokladnie taki sam jak model panow Madoffa czy Bagsika. Pieniadze wplacane przez obecnych 'inwestorow' ( obecnie pracujacych ) ida do tych ktory zainwestowali ( pracowali ) wczesniej....
                            Obiecane zyski obecnych inwestorow finansowane beda przez inwestorow pozniejszych ( przyszle pokolenia ).

                            Powyzsze to dokladnie definicja piramidy finansowej."

                            Comment

                            • jacer
                              Pułkownik Chmielowy Ekspert
                              • 2006.03
                              • 9875

                              Czy koleżanki i koledzy już przygotowani, stoją przy kontaktach aby zgasić dziś o 20.30 światło, aby tym samym uratować ziemię przed ogrzaniem się?
                              Milicki Browar Rynkowy
                              Grupa STYRIAN

                              (1+sqrt5)/2
                              "Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
                              "Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
                              No Hops, no Glory :)

                              Comment

                              • albeertos
                                Major Piwnych Rewolucji
                                • 2001.10
                                • 2313

                                Tak a propos ratowania świata.

                                Mi się nasuwa zasadnicze pytanie, może ktoś wie: ile zużywa taki samochód z elektrycznym napędem energii i jak to jest porównywalne z zużyciem paliwa na bazie ropy naftowej? Jak to się przekłada na proporcje emisji Co2 emitowanego przez zużycie energii elektrycznej do emisji ze spalin.

                                Rozumiem że jak jakiś kraj ma dużo energii ze źródeł odnawialnych (prądy wodne, elektrownie wodne, wiatrowe, biomasy i inne) to jest to wytłumaczalne, ale np. w Polsce gdzie prawie 100% mamy ze źródeł konwencjonalnych?
                                (_)>
                                Nigdy się nie poddawaj!!!
                                Browar "Pyrlandia" Poznań - albeertos & kiler
                                Lech jest tam gdzie jego wiara
                                Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

                                Comment

                                Przetwarzanie...
                                X