Jaki wybrać rower.

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • franekf
    Kapitan Lagerowej Marynarki
    • 2004.06
    • 944

    #16
    To i ja dorzucę swoje 3 grosze
    W zasadzie zgadzam się z Przedmówcami - lepszym wyjściem będzie trekking - większe koła lepiej wyłapują dołki, rower od razu ma opony przeznaczone do tras, po których będziesz jeździł.
    Marka nie ma się co sugerować - i tak od firmy jest tylko rama, która zresztą na 99% spawana była na Tajwanie (zresztą - tam jedna fabryka spawa ramy dla kilku firm - np. Kinesis), więc jeśli nie będzie to rower do wyczynowego sportu to nie ma różnicy.
    To co najważniejsze - solidny napęd (czyli dobra grupa shimano plus dobre korby), przyzwoite koła (o to najciężej przy tańszych rowerach) i hamulce (najdroższy kross ma avidy - całkiem niezłe, ale nie wiadomo, jak to działa z klamkami Deore; poza tym - nie bierz roweru z tarczówkami - w takiej cenie i przy takim przeznaczeniu to bez sensu).
    No i kwestia miejsca - koniecznie sklep, gdzie możesz się przejechać na wybranym modelu przed zakupem, chyba że sprawdzisz model w sklepie a potem zamówisz taki sam z internetu (ale trzeba to jeszcze potem umieć samemu poskładać i serwisować ).
    Birofilia Trapistów poszukiwane - sprawdź co mam
    http://mojedegustacje.blogspot.com/ - mój blog o alkoholach; ostatni wpis - Królewskie Porter
    Piwny Janusz bez Teku

    Comment

    • kishar
      D(r)u(c)h nieuchwytny
      • 2003.10
      • 1691

      #17
      Czytając wasze posty postanowiłem zacząć szukać oprócz górala jeszcze jakiegoś roweru typu "cross" ale na razie w odwiedzonych sklepach nie ma nic ciekawego ale na szczęście najlepsze sklepy jeszcze przede mną.

      Comment

      • dzidek1960
        Major Piwnych Rewolucji
        • 2003.01
        • 1548

        #18
        Ja do identycznego celu od trzech lat używam tego tylko w wersji męskiej i jestem z niego zadowolony. Szerokość opony 38 z bieżnikiem C zupełnie wystarcza na polne drogi i leśne dukty a jednocześnie nie stawia dużych oporów na szosie. Cena niewielka a osprzęt dość przyzwoity. Przejechałem na nim ok. 5 - 6 tys. km a jednorazowy najdłuższy dystans to ok. 200 km.
        "Ma jednak kraj polski napój warzony
        z pszenicy, chmielu i wody, po polsku
        piwem zwany; a gdy nic nadeń lepszego
        do pokrzepienia ciała, jest nie tylko rozkoszą
        mieszkańców, lecz i cudzoziemców
        wybornym smakiem"
        Jan Długosz, Historie Piwne
        Moja strona www w początkowym okresie budowy

        Comment

        • kishar
          D(r)u(c)h nieuchwytny
          • 2003.10
          • 1691

          #19
          Zaczynam przeglądać i jest coraz gorzej z pomysłem na wybór a szczególnie że tak jak pisałem z wiedzą w tym temacie jest u mnie słabo - nazwy poszczególnego osprzętu mi wiele nie mówią, który jest dobry a który nie koniecznie i zastanawiam się nad marką która jest warta polecenia a za która się przepłaca - oto kilka rowerów które mi wpadły w oko:



          Oficjalny sklep ROMET – polskiego producenta rowerów: elektrycznych, górskich i graveli. Dożywotnia gwarancja. Autoryzowani sprzedawcy. Gwarantowana jakość.

          Oficjalny sklep ROMET – polskiego producenta rowerów: elektrycznych, górskich i graveli. Dożywotnia gwarancja. Autoryzowani sprzedawcy. Gwarantowana jakość.




          http://www.go-sport.pl/rowery_rolki_2009/default.aspx model crossowy Kellys COACH, lub marka go sport model AFFIX FX 3 lub SCRAPPER AR1



          Inter Ski Lublin rowery i narty - sklep rowerowy i narciarski, serwis rowerowy i nart. Sklep z rowerami w Lublinie, potrzebny rower zapraszamy - Lublin, Zana!


          Inter Ski Lublin rowery i narty - sklep rowerowy i narciarski, serwis rowerowy i nart. Sklep z rowerami w Lublinie, potrzebny rower zapraszamy - Lublin, Zana!

          Inter Ski Lublin rowery i narty - sklep rowerowy i narciarski, serwis rowerowy i nart. Sklep z rowerami w Lublinie, potrzebny rower zapraszamy - Lublin, Zana!

          Comment

          • darko
            Major Piwnych Rewolucji
            • 2003.06
            • 2078

            #20
            Z Giantów to co najmniej Boulder. Te tańsze mogą mieć problemy po pewnym czasie nawet na leśnych ścieżkach...
            Wszystko zależy od tego jak dużo będziesz jeździł. No i jak bardzo będziesz dbał o rower.

            Comment

            • franekf
              Kapitan Lagerowej Marynarki
              • 2004.06
              • 944

              #21
              Kishar - ja bym brał z tych zaproponowanych przez Ciebie Meridę CROSSWAY 20 COMFORT-V - w zasadzie wszystie z tych rowerów mają dośc podobne, niestety średniej jakości wyposazenie. Ta Mreida ma jednak napęd 3x8, więc ewentulane przejście na system 9-biegowy bedzie tańsze (odpada zmiana tylnej piasty, 7-biegowa nie zmieści 8 i 9 rzędowej kasety), poza tym możesz mieć spory problem z dokupieniem dobrej jakości 7-rzędowej kasety i odpowiedniego łańcucha. Zatem jesli już czyms sie kierować - to żeby miało przynajmniej 8 biegów. A jesli nie orientujesz się w hierarchii grup shimano to poproś w jakimś sklepie o ich katalog albo chociaż jakiś cennik - przejżysz i od razu będziesz wiedział co lepsze, bo w przypadku Shimano zasada droższe->lepsze jest święta
              Birofilia Trapistów poszukiwane - sprawdź co mam
              http://mojedegustacje.blogspot.com/ - mój blog o alkoholach; ostatni wpis - Królewskie Porter
              Piwny Janusz bez Teku

              Comment

              • JAckson
                Pułkownik Chmielowy Ekspert
                🍼🍼
                • 2004.05
                • 6123

                #22
                Ja używam 'górala' firmy Kelly's (chyba Quartz z 2007). Żonka ma typ krosowy, ale też Kelly's.

                Ja używam mój rower od 2 lat. Zrobiłem tylko jeden obowiązkowy przegląd po miesiącu. Do tej pory padła jedynie śruba od siodełka i rozregulowały się przerzutki.

                Rower krosowy jest wygodniejszy i bardziej odpowiedni na asfalt, ale zdarzają się momenty ( u mnie dość często), że jednak mniejsza średnica kół i szersze opony są przydatne (czytaj - nieodzowne). Obecnie nawet myślę o wymianie opon. Te fabrycznie założone są zbyt delikatne i na błocie słabo się spisują.

                Poza tym można sobie rower złożyć z wybranych elementów.
                MM961
                4:-)

                Comment

                • kishar
                  D(r)u(c)h nieuchwytny
                  • 2003.10
                  • 1691

                  #23
                  Zdecydowałem się jednak na rower Kellys QUARTZ i po dosyć krótkiej przejażdżce podoba mi się, rower jest wyposażony w osprzęt klasy Alivio i Deore no i udało mi się go kupić w korzystnej cenie bo za 1350 zł, więc jestem zadowolony. Zrezygnowałem z Crossem po rozmowie z obsługa i dojściu do wniosku, że jednak góral bardziej będzie mi pasował.

                  Ostatnia zmiana dokonana przez kishar; 2009-07-04, 12:48.

                  Comment

                  • JAckson
                    Pułkownik Chmielowy Ekspert
                    🍼🍼
                    • 2004.05
                    • 6123

                    #24
                    Cena chyba niezła. Ja dwa lata temu dałem ze 250zł więcej.

                    Widzę, ze kolory się zmieniły. Ja mam zielony

                    Uważaj na śrubę mocującą siodło. Jak już pisałem u mnie dość szybko się poluzowała i gwint się zniszczył. Musiałem sobie wymienić we własnym zakresie. Koła zapewne dość szybko ulegną zdecentrowaniu, ale to chyba podlega wyregulowaniu na gwarancyjnym przeglądzie.

                    Miłego pedałowania
                    MM961
                    4:-)

                    Comment

                    • kishar
                      D(r)u(c)h nieuchwytny
                      • 2003.10
                      • 1691

                      #25
                      Wielkie dzięki za wszelkie rady
                      Wasze zdrowie

                      Comment

                      • michalpn
                        Kapral Kuflowy Chlupacz
                        • 2009.04
                        • 62

                        #26
                        Nie kupuj holenderki, broń Boże. Wyprostowana pozycja i drgania powodowane przez nierówności jezdni, to bardzo kiepskie zestawienie. Sam to przeszedłem. Na ścieżki rowerowe i lekki teren polecam rower crossowy np. http://www.unibike.pl/vipergts.html Kupiłem taki w zeszłym roku. Można się na nim nieźle rozpędzić w lesie i na jezdni też, bo ma opony węższe niż góral, a szersze niż szosówka oraz większe koła 28". Ludzi w lesie na góralach wyprzedzałem.

                        Comment

                        Przetwarzanie...
                        X