Jak się człowiek spieszy, to.....
1. Przed rozpoczęciem rozgrywek sezonu 2009/2010 jednogłośnie (jednym moim głosem) wybrałem mistrza ceremonii, prowadzącego całą zabawę. Został nim Ahumba.
2. Na tydzień- dwa przed pierwszym udanym kopnięciem futbolówki w sezonie, o którym mowa w pkt 1, na tydzień przed takim samym kiksem w roku 2010 oraz po „rozliczeniu” danej kolejki, „mistrz ceremonii” podaje zestaw meczy, które być może będą rozegrane w terminie. Zestaw par wraz z datami i godzinami rozpoczęcia meczy podany będzie na podstawie strony internetowej www.90minut.pl
3. Uczestnicy zabawy, robią to, co robią, czyli na swoją własną odpowiedzialność próbują zgadnąć kto wygra. Ponieważ pomysły „góry” są nieprzewidywalne, przez wynik meczu rozumiemy stan meczu po gwizdku sędziego kończącym drugą połowę meczu. Ewentualne koszty leczenia (np. nerwicy) nie będą zwracane.
4. Do zabawy można przystąpić w dowolnym momencie. Warunkiem uczestnictwa w zabawie jest zapoznanie się z regulaminem i zgodne z regulaminem zamieszczenie swoich typów w poście. Przy pierwszym swoim poście z obstawionymi wynikami należy zamieścić potwierdzenie zapoznania się z regulaminem. Odpowiedniego zapisu potwierdzającego zapoznanie się z regulaminem można dokonać później, ale dopiero wtedy na forum pokażą się uzyskane (również we wcześniejszych kolejkach) punkty.
5. Udział w zabawie polega na podaniu na forum przewidywanych wyników spotkań ligowych polskiej piłki skopanej. Dla ułatwienia pracy „mistrzowi ceremonii” wyniki należy podawać dopiero po ukazaniu się zestawu par podanego przez „MC” (wyjątek w pkt. 9) , w formie jak we wzorze na końcu regulaminu. Z powodu coraz większej ilości biorących udział w zabawie a co za tym idzie także większego nakładu pracy „MC”, brak numeru kolejki lub numeru meczu może powodować błędne wpisanie typów do arkusza kolejki. Można obstawiać całą kolejkę od razu lub „na raty”.
6. Przy podliczaniu osiągnięć uczestników brane będą pod uwagę tylko te dane, które ukażą się na forum przed przewidywaną godziną rozpoczęcia meczu, z wyjątkiem sytuacji opisanych w pkt 7.
7. Jeśli uczestnik życzy sobie i wymieni z „mistrzem ceremonii” numerów telefonów komórkowych, może on zagłosować tą drogą TYLKO za pomocą sms-a. W tym wypadku, biorąc pod uwagę, że „mistrz ceremonii” może przebywać w miłym forumowym gronie i delektować się piwkiem, typowane wyniki mogą się ukazać już po rozpoczęciu, a nawet po zakończeniu meczu. Za godzinę głosowania brany będzie czas dotarcia sms-a na komórkę „mistrza ceremonii”. Głosowanie na forum przez kolegę (niekoniecznie innego uczestnika zabawy) oczywiście jest dopuszczalne, ale w tym wypadku obowiązują terminy jak w przypadku osobistego typowania.
8. Przy typowaniu obowiązuje zasada „pierwsza odpowiedź się liczy”.
Jeśli dzięki nieodpowiedzialnym ludziom zarządzającym rozgrywkami mecze odbędą się nie daj Boże w terminie, obowiązuje zasada „ pierwsza odpowiedź się liczy”. Jeśli będzie „normalnie”, czyli mecze będą przełożone, wynik można zmienić pod warunkiem, że w okresie między planowanym pierwotnie a faktycznie rozegranym meczem przynajmniej jedna z drużyn danej pary rozegrała mecz ligowy. Poprawić wynik można tylko raz, chyba że mecz ponownie będzie przełożony, wówczas znów obowiązuje zasada podana w drugim zdaniu niniejszego punktu. I tak do skutku.
9. Jeśli uczestnik zabawy wie, że nie będzie w stanie zagłosować „w terminie” może to uczynić z wyprzedzeniem, w dowolnej kolejności meczy, ale z zaznaczeniem o którą kolejkę chodzi.
10. Jeżeli w meczu zostanie orzeczony walkower, typowania wyniku nie są punktowane (nawet gdyby ktoś obstawił 3:0). Gdyby Ekstraklasa SA/PZPN namieszał i orzekł walkower z dużym opóźnieniem, to „mistrz ceremonii” ma więcej roboty, bo musi uaktualnić wszystkie klasyfikacje odejmując wcześniej naliczone punkty. Gdyby Ekstraklasa SA/PZPN namieszała ponownie i odwołała walkower, punkty powinny być naliczone zgodnie z wynikiem na boisku.
11. Nie można typować/zmieniać typowania wyniku meczu, który został przerwany i dokończony w terminie późniejszym. Do naliczania punktów używany jest wynik końcowy.
12. Prowadzone są następujące klasyfikacje:
a) Klasyfikacja tradycyjna – za całe rozgrywki 2009/2010;
b) Mistrz Jesieni - (za mecze rozegrane od 1 kolejki do 31 grudnia 2009r. (niezależnie od ilości meczy rozegranych awansem z rundy wiosennej lub meczy przełożonych na wiosnę):
c) Rycerze Wiosny( za mecze wiosenne - pozostałe);
d) Klasyfikacja strzelców, czyli tych, którzy DOKŁADNIE przewidzieli wynik meczu - za całe rozgrywki sezonu 2009/2010;
e) Klasyfikacja punktowa
13 .Zwycięzcą klasyfikacji tradycyjnej zostaje osoba, która w kolejności:
zdobyła najwięcej punktów; ma mniej punktów w klasyfikacji dodatkowej.
Punkty zdobywa się za właściwe wskazanie zwycięzcy/remisu – 1 pkt lub 3 pkt za odgadnięcie wyniku.
14. Zwycięzcą w klasyfikacji strzeleckiej zostaje osoba, która w kolejności:
wytypowała końcowe wyniki meczy w większej ilości; ma mniej punktów w klasyfikacji dodatkowej.
15. Zwycięzcą klasyfikacji punktowej (NOWA) zostaje osoba, która w kolejności:
zdobyła najwięcej punktów; ma mniej punktów w klasyfikacji dodatkowej.
Punkty w tej punktacji zdobywa się za:
a) prawidłowe wskazanie wyniku do przerwy - 1 pkt;
b) prawidłowe wskazanie zwycięzcy lub remisu - 1 pkt;
c) prawidłowe wskazanie końcowego wyniku - 2 pkt;
Punkty sumuje się. Dla meczu kolejki (poz. Nr 1 zestawu par) powyższe punkty mnożymy razy 2.
Dodatkowo za wskazanie zwycięzców/remisów we wszystkich meczach kolejki doliczamy 3 pkt. Przy jednej pomyłce dodajemy tylko 2 pkt, przy dwóch pomyłkach – 1 pkt.
16. Wyższe miejsce w punktacji dodatkowej uzyska ten uczestnik, który zbierze mniej punktów. Dla obliczeń ważna jest szybkość oddania głosów, tzn,:
- za każdą obstawioną kolejkę - zawodnik dostaje tyle punktów, jaki kolejny numer nosi post, w którym mecz został obstawiony. Dla każdej kolejki numeracja postów zaczyna się od 1 pkt. Za każdy nieobstawioną kolejkę – zawodnik dostaje tyle punktów, jaki nosił numer ostatni post, w którym inny uczestnik obstawiał ten mecz + 5 pkt. Jeśli zawodnik obstawia mecze kolejki na raty punkty naliczone są wg obstawienia ostatniego meczu. Zgodne z regulaminem zmiany w obstawianiu wyników nie mają wpływu na tą punktację (punkty naliczone będą tak jakby te ”nowe” wyniki obstawione były pierwotnie).
17. Po zakończeniu kolejki, oprócz wyników, aktualnych klasyfikacji i zestawu par „MC” może podawać też WAŻNE WIADOMOŚCI. Nie zapoznanie się z nimi odbywa się na ryzyko typującego i w skrajnych przypadkach może powodować nie naliczeniem punktów.
18. Jak wieść gminna niesie „mistrz ceremonii” to też forumowicz i nie jest nieomylny.
1) Jeśli uczestnik zauważy błąd w podliczeniach, ma czas do rozpoczęcia następnej kolejki, na oficjalny (na forum) protest. „Mistrz ceremonii” niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu tygodnia ustosunkowuje się do protestu.
2) W przypadkach nieuwzględnionych w niniejszych wypocinach, ostateczne słowo ma oficjalny organ zabawy tzw. „ziury dapel”, W skład „ziury dapel” wchodzi organ, który wybrał MC . Postanowienia „ziury dapel” są dla „mistrza ceremonii” wiążące. , Głosowanie odbywa się zwykłą większością jednego (MC) głosu.
19. Ojciec Dyrektor lubi się bawić w sponsoring i obiecał tak jak w ubiegłym roku przeznaczyć dla zwycięzców poszczególnych kategorii „drobne” piwne upominki.
wzór typowania:
Kolejka I
1. Patałachy – Kopacze X:Y (R:H)
2. Miernoty – Przekupni Z:L (0:0)
Itd.
1. Przed rozpoczęciem rozgrywek sezonu 2009/2010 jednogłośnie (jednym moim głosem) wybrałem mistrza ceremonii, prowadzącego całą zabawę. Został nim Ahumba.
2. Na tydzień- dwa przed pierwszym udanym kopnięciem futbolówki w sezonie, o którym mowa w pkt 1, na tydzień przed takim samym kiksem w roku 2010 oraz po „rozliczeniu” danej kolejki, „mistrz ceremonii” podaje zestaw meczy, które być może będą rozegrane w terminie. Zestaw par wraz z datami i godzinami rozpoczęcia meczy podany będzie na podstawie strony internetowej www.90minut.pl
3. Uczestnicy zabawy, robią to, co robią, czyli na swoją własną odpowiedzialność próbują zgadnąć kto wygra. Ponieważ pomysły „góry” są nieprzewidywalne, przez wynik meczu rozumiemy stan meczu po gwizdku sędziego kończącym drugą połowę meczu. Ewentualne koszty leczenia (np. nerwicy) nie będą zwracane.
4. Do zabawy można przystąpić w dowolnym momencie. Warunkiem uczestnictwa w zabawie jest zapoznanie się z regulaminem i zgodne z regulaminem zamieszczenie swoich typów w poście. Przy pierwszym swoim poście z obstawionymi wynikami należy zamieścić potwierdzenie zapoznania się z regulaminem. Odpowiedniego zapisu potwierdzającego zapoznanie się z regulaminem można dokonać później, ale dopiero wtedy na forum pokażą się uzyskane (również we wcześniejszych kolejkach) punkty.
5. Udział w zabawie polega na podaniu na forum przewidywanych wyników spotkań ligowych polskiej piłki skopanej. Dla ułatwienia pracy „mistrzowi ceremonii” wyniki należy podawać dopiero po ukazaniu się zestawu par podanego przez „MC” (wyjątek w pkt. 9) , w formie jak we wzorze na końcu regulaminu. Z powodu coraz większej ilości biorących udział w zabawie a co za tym idzie także większego nakładu pracy „MC”, brak numeru kolejki lub numeru meczu może powodować błędne wpisanie typów do arkusza kolejki. Można obstawiać całą kolejkę od razu lub „na raty”.
6. Przy podliczaniu osiągnięć uczestników brane będą pod uwagę tylko te dane, które ukażą się na forum przed przewidywaną godziną rozpoczęcia meczu, z wyjątkiem sytuacji opisanych w pkt 7.
7. Jeśli uczestnik życzy sobie i wymieni z „mistrzem ceremonii” numerów telefonów komórkowych, może on zagłosować tą drogą TYLKO za pomocą sms-a. W tym wypadku, biorąc pod uwagę, że „mistrz ceremonii” może przebywać w miłym forumowym gronie i delektować się piwkiem, typowane wyniki mogą się ukazać już po rozpoczęciu, a nawet po zakończeniu meczu. Za godzinę głosowania brany będzie czas dotarcia sms-a na komórkę „mistrza ceremonii”. Głosowanie na forum przez kolegę (niekoniecznie innego uczestnika zabawy) oczywiście jest dopuszczalne, ale w tym wypadku obowiązują terminy jak w przypadku osobistego typowania.
8. Przy typowaniu obowiązuje zasada „pierwsza odpowiedź się liczy”.
Jeśli dzięki nieodpowiedzialnym ludziom zarządzającym rozgrywkami mecze odbędą się nie daj Boże w terminie, obowiązuje zasada „ pierwsza odpowiedź się liczy”. Jeśli będzie „normalnie”, czyli mecze będą przełożone, wynik można zmienić pod warunkiem, że w okresie między planowanym pierwotnie a faktycznie rozegranym meczem przynajmniej jedna z drużyn danej pary rozegrała mecz ligowy. Poprawić wynik można tylko raz, chyba że mecz ponownie będzie przełożony, wówczas znów obowiązuje zasada podana w drugim zdaniu niniejszego punktu. I tak do skutku.
9. Jeśli uczestnik zabawy wie, że nie będzie w stanie zagłosować „w terminie” może to uczynić z wyprzedzeniem, w dowolnej kolejności meczy, ale z zaznaczeniem o którą kolejkę chodzi.
10. Jeżeli w meczu zostanie orzeczony walkower, typowania wyniku nie są punktowane (nawet gdyby ktoś obstawił 3:0). Gdyby Ekstraklasa SA/PZPN namieszał i orzekł walkower z dużym opóźnieniem, to „mistrz ceremonii” ma więcej roboty, bo musi uaktualnić wszystkie klasyfikacje odejmując wcześniej naliczone punkty. Gdyby Ekstraklasa SA/PZPN namieszała ponownie i odwołała walkower, punkty powinny być naliczone zgodnie z wynikiem na boisku.
11. Nie można typować/zmieniać typowania wyniku meczu, który został przerwany i dokończony w terminie późniejszym. Do naliczania punktów używany jest wynik końcowy.
12. Prowadzone są następujące klasyfikacje:
a) Klasyfikacja tradycyjna – za całe rozgrywki 2009/2010;
b) Mistrz Jesieni - (za mecze rozegrane od 1 kolejki do 31 grudnia 2009r. (niezależnie od ilości meczy rozegranych awansem z rundy wiosennej lub meczy przełożonych na wiosnę):
c) Rycerze Wiosny( za mecze wiosenne - pozostałe);
d) Klasyfikacja strzelców, czyli tych, którzy DOKŁADNIE przewidzieli wynik meczu - za całe rozgrywki sezonu 2009/2010;
e) Klasyfikacja punktowa
13 .Zwycięzcą klasyfikacji tradycyjnej zostaje osoba, która w kolejności:
zdobyła najwięcej punktów; ma mniej punktów w klasyfikacji dodatkowej.
Punkty zdobywa się za właściwe wskazanie zwycięzcy/remisu – 1 pkt lub 3 pkt za odgadnięcie wyniku.
14. Zwycięzcą w klasyfikacji strzeleckiej zostaje osoba, która w kolejności:
wytypowała końcowe wyniki meczy w większej ilości; ma mniej punktów w klasyfikacji dodatkowej.
15. Zwycięzcą klasyfikacji punktowej (NOWA) zostaje osoba, która w kolejności:
zdobyła najwięcej punktów; ma mniej punktów w klasyfikacji dodatkowej.
Punkty w tej punktacji zdobywa się za:
a) prawidłowe wskazanie wyniku do przerwy - 1 pkt;
b) prawidłowe wskazanie zwycięzcy lub remisu - 1 pkt;
c) prawidłowe wskazanie końcowego wyniku - 2 pkt;
Punkty sumuje się. Dla meczu kolejki (poz. Nr 1 zestawu par) powyższe punkty mnożymy razy 2.
Dodatkowo za wskazanie zwycięzców/remisów we wszystkich meczach kolejki doliczamy 3 pkt. Przy jednej pomyłce dodajemy tylko 2 pkt, przy dwóch pomyłkach – 1 pkt.
16. Wyższe miejsce w punktacji dodatkowej uzyska ten uczestnik, który zbierze mniej punktów. Dla obliczeń ważna jest szybkość oddania głosów, tzn,:
- za każdą obstawioną kolejkę - zawodnik dostaje tyle punktów, jaki kolejny numer nosi post, w którym mecz został obstawiony. Dla każdej kolejki numeracja postów zaczyna się od 1 pkt. Za każdy nieobstawioną kolejkę – zawodnik dostaje tyle punktów, jaki nosił numer ostatni post, w którym inny uczestnik obstawiał ten mecz + 5 pkt. Jeśli zawodnik obstawia mecze kolejki na raty punkty naliczone są wg obstawienia ostatniego meczu. Zgodne z regulaminem zmiany w obstawianiu wyników nie mają wpływu na tą punktację (punkty naliczone będą tak jakby te ”nowe” wyniki obstawione były pierwotnie).
17. Po zakończeniu kolejki, oprócz wyników, aktualnych klasyfikacji i zestawu par „MC” może podawać też WAŻNE WIADOMOŚCI. Nie zapoznanie się z nimi odbywa się na ryzyko typującego i w skrajnych przypadkach może powodować nie naliczeniem punktów.
18. Jak wieść gminna niesie „mistrz ceremonii” to też forumowicz i nie jest nieomylny.
1) Jeśli uczestnik zauważy błąd w podliczeniach, ma czas do rozpoczęcia następnej kolejki, na oficjalny (na forum) protest. „Mistrz ceremonii” niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu tygodnia ustosunkowuje się do protestu.
2) W przypadkach nieuwzględnionych w niniejszych wypocinach, ostateczne słowo ma oficjalny organ zabawy tzw. „ziury dapel”, W skład „ziury dapel” wchodzi organ, który wybrał MC . Postanowienia „ziury dapel” są dla „mistrza ceremonii” wiążące. , Głosowanie odbywa się zwykłą większością jednego (MC) głosu.
19. Ojciec Dyrektor lubi się bawić w sponsoring i obiecał tak jak w ubiegłym roku przeznaczyć dla zwycięzców poszczególnych kategorii „drobne” piwne upominki.
wzór typowania:
Kolejka I
1. Patałachy – Kopacze X:Y (R:H)
2. Miernoty – Przekupni Z:L (0:0)
Itd.
Comment