Asfalt

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • becik
    Generał Wszelkich Fermentacji
    🍼🍼
    • 2002.07
    • 14999

    Asfalt

    Używałem google i innych wyszukiwarek ale nic nie mogłem znaleźć w temacie. Czy ktoś wie kiedy zaczęto stosować asfalt w ogóle, a kiedy w Polsce?
    Od dawno mnie to nurtowało, szczególnie gdy oglądam filmy wojenne, gdzie prawie wszędzie są wyasfaltowane ulice, tak się zastanawiam, czy w tym okresie on już był czy jest to tylko fakt nieprzywiązywania uwagi do szczegółów przez filmowców?
    Gdybyśmy nie mieli Warszawy w Generalnym Gubernatorstwie, to nie mielibyśmy 4/5 trudności, z którymi musimy walczyć. Warszawa jest i pozostanie ogniskiem zamętu, punktem, z którego rozprzestrzenia się niepokój w tym kraju - Hans Frank 14.12.1943 http://zamkidwory.forumoteka.pl
  • Wujcio_Shaggy
    Major Piwnych Rewolucji
    • 2004.01
    • 4628

    #2
    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika becik Wyświetlenie odpowiedzi
    Używałem google i innych wyszukiwarek ale nic nie mogłem znaleźć w temacie. Czy ktoś wie kiedy zaczęto stosować asfalt w ogóle, a kiedy w Polsce?
    Od dawno mnie to nurtowało, szczególnie gdy oglądam filmy wojenne, gdzie prawie wszędzie są wyasfaltowane ulice, tak się zastanawiam, czy w tym okresie on już był czy jest to tylko fakt nieprzywiązywania uwagi do szczegółów przez filmowców?
    W Warszawie asflatowano ulice już przed wojną (Nowy Świat, Krakowskie, Aleje). Zaczęto bodaj w 1931.
    Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

    Browar Szlachecki w Warszawie (działalność zawieszona)

    @WujcioShaggy Wuj na Twitterze, czasem coś napisze nawet

    Comment

    • pieczarek
      Pułkownik Chmielowy Ekspert
      • 2001.06
      • 5011

      #3
      Asfaltu naturalnego używano już w starożytności. Nie pamiętam do czego, ale raczej nie do utwardzania dróg.

      Comment

      • Wujcio_Shaggy
        Major Piwnych Rewolucji
        • 2004.01
        • 4628

        #4
        W starożytnym Egipcie był używany do mumifikacji.

        A co do filmowców: dla mnie wpadką numer jeden jest "Przedwiośnie" Bajona, gdzie w scenie na Krakowskim Przedmieściu domalowano komputerowo bruk, ale o torach tramwajowych zapomniano...
        Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

        Browar Szlachecki w Warszawie (działalność zawieszona)

        @WujcioShaggy Wuj na Twitterze, czasem coś napisze nawet

        Comment

        • becik
          Generał Wszelkich Fermentacji
          🍼🍼
          • 2002.07
          • 14999

          #5
          Dla mnie największym obciachem to polski serial "czas Honoru". Pięknie za okupacji odmalowane budynki na Krakowskim, przy pomniku Kopernika, a gdzieniegdzie można się dopatrzyć plastikowych okien.
          Gdybyśmy nie mieli Warszawy w Generalnym Gubernatorstwie, to nie mielibyśmy 4/5 trudności, z którymi musimy walczyć. Warszawa jest i pozostanie ogniskiem zamętu, punktem, z którego rozprzestrzenia się niepokój w tym kraju - Hans Frank 14.12.1943 http://zamkidwory.forumoteka.pl

          Comment

          • pieczarek
            Pułkownik Chmielowy Ekspert
            • 2001.06
            • 5011

            #6
            Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Wujcio_Shaggy Wyświetlenie odpowiedzi
            ...dla mnie wpadką numer jeden jest "Przedwiośnie" Bajona, gdzie w scenie na Krakowskim Przedmieściu domalowano komputerowo bruk, ale o torach tramwajowych zapomniano...
            Nie wiem kiedy tramwaje zaczęły jeździć po Krakowskim Przedmieściu, ale o tramwajach konnych w Warszawie pisał już Bolesław Prus w Kronikach Warszawskich. Że niby czterdziestoletni mężczyzna wpadł pod tramwaj. I że starca odwieziono do szpitala.
            Czyli szyny tramwajowe w okresie "Przedwiośnia", to wcale nie musiał być jakiś specjalny nonsens.

            Comment

            • Wujcio_Shaggy
              Major Piwnych Rewolucji
              • 2004.01
              • 4628

              #7
              Tramwaje po Krakowskim jeździły od początku - od 1866 roku konne, od 1908 elektryczne. Chodziło mi o to, że w filmie szyn w cyfrowym bruku nie narysowano (czego 99,9% widzów nie zauważyło, ale skoro dbamy o szczegóły historyczne, to do końca). Nie mówiąc już o sieci trakcyjnej - jak pisał Prus "zaczęło robić się ciemno z powodu mnóstwa napowietrznych drutów, tworzących coś pośredniego między siecią rybacką, a olbrzymim parasolem."

              Żeby było jeszcze ciekawiej: na tym samym ujęciu widać fragmencik tzw. "Domu bez Kantów", który powstał na początku lat 30-tych.
              Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

              Browar Szlachecki w Warszawie (działalność zawieszona)

              @WujcioShaggy Wuj na Twitterze, czasem coś napisze nawet

              Comment

              • żąleną
                D(r)u(c)h nieuchwytny
                • 2002.01
                • 13239

                #8
                W Przedwiośniu jest też ta blaszana nadbudówka Bristolu, czy ona też była przed wojną?

                Comment

                • Wujcio_Shaggy
                  Major Piwnych Rewolucji
                  • 2004.01
                  • 4628

                  #9
                  Nie pamiętam, czy w kadrze się Bristol pojawia. Widać głównie Europejski - i to raczej "współczesny" (przebudowano go trochę po wojnie).

                  Nadbudówka na Bristolu jest na 90% powojenna - na zdjęciach z początku wieku jej nie ma, obrazków z lat trzydziestych nie znalazłem, więc pewności brak.
                  Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

                  Browar Szlachecki w Warszawie (działalność zawieszona)

                  @WujcioShaggy Wuj na Twitterze, czasem coś napisze nawet

                  Comment

                  • becik
                    Generał Wszelkich Fermentacji
                    🍼🍼
                    • 2002.07
                    • 14999

                    #10
                    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Wujcio_Shaggy Wyświetlenie odpowiedzi
                    (...) obrazków z lat trzydziestych nie znalazłem, więc pewności brak.
                    druga połowa lat 30-tych
                    Attached Files
                    Gdybyśmy nie mieli Warszawy w Generalnym Gubernatorstwie, to nie mielibyśmy 4/5 trudności, z którymi musimy walczyć. Warszawa jest i pozostanie ogniskiem zamętu, punktem, z którego rozprzestrzenia się niepokój w tym kraju - Hans Frank 14.12.1943 http://zamkidwory.forumoteka.pl

                    Comment

                    • żąleną
                      D(r)u(c)h nieuchwytny
                      • 2002.01
                      • 13239

                      #11
                      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Wujcio_Shaggy Wyświetlenie odpowiedzi
                      Nie pamiętam, czy w kadrze się Bristol pojawia.
                      Wydaje mi się, że się pojawia, bo właśnie ta nadbudówka zwróciła moją uwagę jako spory babol.

                      Comment

                      • jacer
                        Pułkownik Chmielowy Ekspert
                        • 2006.03
                        • 9875

                        #12
                        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika becik Wyświetlenie odpowiedzi
                        Używałem google i innych wyszukiwarek ale nic nie mogłem znaleźć w temacie.

                        Słabo szukałeś


                        W roku 1854 pojawił się zupełnie nowy pomysł na budowę dróg, który jak się później okazało stał się rewelacyjny. Pewien francuski inżynier zaproponował, aby na podkład drogi wylewać plastyczną i gorącą masę asfaltową. Według jego spekulacji masa ta po zastygnięciu miała być bardzo twarda i wytrzymała oraz równa jak stół. Dzięki temu skończyłyby się kłopoty z komfortem podczas jazdy a do tego z jednej drogi mogłoby korzystać bardzo wiele różnych pojazdów. Pomysł okazał się wręcz wspaniały. Jego geniuszu dopełniło wynalezienie walca napędzanego silnikiem spalinowym a nie końmi jak wcześniej. Od tej pory asfalt zaczął już na stałe towarzyszyć człowiekowi. Obecnie jest on często wzmacniany poprzez dodawanie do niego betonu, jednak króluje on na drogach nadal.




                        Asfalt lany jest jedną z najstarszych mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych w budowie dróg. Został wynaleziony w Niemczech przez Henniga i Egerstorfa w pierwszej połowie XIX w.

                        Tu cały artykuł po wykupieniu: http://autostrady.elamed.pl/strona-n...8-1-17972.html
                        Milicki Browar Rynkowy
                        Grupa STYRIAN

                        (1+sqrt5)/2
                        "Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
                        "Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
                        No Hops, no Glory :)

                        Comment

                        Przetwarzanie...
                        X