REGULAMIN
1. Przed rozpoczęciem rozgrywek sezonu 2010/2011 jednogłośnie (jednym moim głosem) wybrałem mistrza ceremonii, prowadzącego całą zabawę. Został nim Ahumba.
2. Najpóźniej tydzień przed pierwszym udanym kopnięciem futbolówki w sezonie, o którym mowa w pkt 1, na tydzień przed takim samym kiksem w roku 2011 oraz po „rozliczeniu” danej kolejki, „mistrz ceremonii” podaje zestaw meczy, które być może będą rozegrane w terminie. Zestaw par wraz z datami i godzinami rozpoczęcia meczy podany będzie na podstawie strony internetowej www.90minut.pl
3. Uczestnicy zabawy, robią to, co robią, czyli na swoją własną odpowiedzialność próbują zgadnąć kto wygra. Można też spróbować zgadnąć kto będzie prowadził do przerwy. Ponieważ pomysły „góry” są nieprzewidywalne, przez wynik meczu rozumiemy stan meczu po gwizdku sędziego kończącym drugą połowę meczu. Ewentualne koszty leczenia (np. nerwicy) nie będą zwracane.
4. Do zabawy można przystąpić w dowolnym momencie. Warunkiem uczestnictwa w zabawie jest zapoznanie się z regulaminem i zgodne z regulaminem zamieszczenie swoich typów w poście. Przy pierwszym swoim poście z obstawionymi wynikami należy zamieścić potwierdzenie zapoznania się z regulaminem. Odpowiedniego zapisu potwierdzającego zapoznanie się z regulaminem można dokonać później, ale dopiero wtedy na forum pokażą się uzyskane (również we wcześniejszych kolejkach) punkty.
5. Udział w zabawie polega na podaniu na forum przewidywanych wyników spotkań ligowych polskiej piłki skopanej. Dla ułatwienia pracy „mistrzowi ceremonii” wyniki należy podawać dopiero po ukazaniu się zestawu par podanego przez „MC” (wyjątek w pkt. 9) , w formie jak we wzorze na końcu regulaminu. Z powodu coraz większej ilości biorących udział w zabawie a co za tym idzie także większego nakładu pracy „MC”, brak numeru kolejki lub numeru meczu może powodować błędne wpisanie typów do arkusza kolejki. Można obstawiać całą kolejkę od razu lub „na raty”.
6. Przy podliczaniu osiągnięć uczestników brane będą pod uwagę tylko te dane, które ukażą się na forum przed przewidywaną godziną rozpoczęcia meczu, z wyjątkiem sytuacji opisanych w pkt 7.
7. Jeśli uczestnik życzy sobie i wymieni z „mistrzem ceremonii” numerów telefonów komórkowych, może on zagłosować tą drogą TYLKO za pomocą sms-a. W tym wypadku, biorąc pod uwagę, że „mistrz ceremonii” może przebywać w miłym forumowym gronie i delektować się piwkiem, typowane wyniki mogą się ukazać już po rozpoczęciu, a nawet po zakończeniu meczu. Za godzinę głosowania brany będzie czas dotarcia sms-a na komórkę „mistrza ceremonii”. Głosowanie na forum przez kolegę (niekoniecznie innego uczestnika zabawy) oczywiście jest dopuszczalne, ale w tym wypadku obowiązują terminy jak w przypadku osobistego typowania.
8. Przy typowaniu obowiązuje zasada „pierwsza odpowiedź się liczy”.
Jeśli dzięki nieodpowiedzialnym ludziom zarządzającym rozgrywkami mecze odbędą się nie daj Boże w terminie, obowiązuje zasada „ pierwsza odpowiedź się liczy”. Jeśli będzie „normalnie”, czyli mecze będą przełożone, wynik można zmienić pod warunkiem, że w okresie między planowanym pierwotnie a faktycznie rozegranym meczem przynajmniej jedna z drużyn danej pary rozegrała mecz ligowy. Poprawić wynik można tylko raz, chyba że mecz ponownie będzie przełożony, wówczas znów obowiązuje zasada podana w drugim zdaniu niniejszego punktu. I tak do skutku.
9. Jeśli uczestnik zabawy wie, że nie będzie w stanie zagłosować „w terminie” może to uczynić z wyprzedzeniem, w dowolnej kolejności meczy, ale z zaznaczeniem o którą kolejkę chodzi.
10. Jeżeli w meczu zostanie orzeczony walkower, typowania wyniku nie są punktowane (nawet gdyby ktoś obstawił 3:0). Gdyby Ekstraklasa SA/PZPN namieszał i orzekł walkower z dużym opóźnieniem, to „mistrz ceremonii” ma więcej roboty, bo musi uaktualnić wszystkie klasyfikacje odejmując wcześniej naliczone punkty. Gdyby Ekstraklasa SA/PZPN namieszała ponownie i odwołała walkower, punkty powinny być naliczone zgodnie z wynikiem na boisku.
11. Nie można typować/zmieniać typowania wyniku meczu, który został przerwany i dokończony w terminie późniejszym. Do naliczania punktów używany jest wynik końcowy.
12. Prowadzone jest TYLKO jedna klasyfikacja - Punkty zdobywa się za właściwe wskazanie:
- zwycięzcy/remisu – 1 pkt
- za odgadnięcie wyniku - 2 pkt
- za właściwe wskazanie wyniku do przerwy – 1 pkt.
Punkty sumują się.
13 .Zwycięzcą zabawy zostaje osoba, która w kolejności :
- zdobyła najwięcej punktów;
- ma mniej punktów w klasyfikacji dodatkowej.
14. Dla obliczeń ważna jest szybkość oddania głosów (punktacja dodatkowa), tzn,:
- za każdą obstawioną kolejkę - zawodnik dostaje tyle punktów, jaki kolejny numer nosi post, w którym mecz został obstawiony. Dla każdej kolejki numeracja postów zaczyna się od 1 pkt. Za każdy nieobstawioną kolejkę – zawodnik dostaje tyle punktów, jaki nosił numer ostatni post, w którym inny uczestnik obstawiał ten mecz + 5 pkt. Jeśli zawodnik obstawia mecze kolejki na raty punkty naliczone są wg obstawienia ostatniego meczu. Zgodne z regulaminem zmiany w obstawianiu wyników nie mają wpływu na tą punktację (punkty naliczone będą tak jakby te ”nowe” wyniki obstawione były pierwotnie).
- za typowanie niezgodne ze wzorem tj bez podania nr kolejki i numerów meczy dodatkowo dopisywane jest 10 pkt
15. Po zakończeniu kolejki, oprócz wyników, aktualnych klasyfikacji i zestawu par „MC” może podawać też WAŻNE WIADOMOŚCI. Nie zapoznanie się z nimi odbywa się na ryzyko typującego i w skrajnych przypadkach może powodować nie naliczeniem punktów.
16. Jak wieść gminna niesie „mistrz ceremonii” to też forumowicz i nie jest nieomylny.
1) Jeśli uczestnik zauważy błąd w podliczeniach, ma czas do rozpoczęcia następnej kolejki, na oficjalny (na forum) protest. „Mistrz ceremonii” niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu tygodnia ustosunkowuje się do protestu.
2) W przypadkach nieuwzględnionych w niniejszych wypocinach, ostateczne słowo ma oficjalny organ zabawy tzw. „ziury dapel”, W skład „ziury dapel” wchodzi organ, który wybrał MC . Postanowienia „ziury dapel” są dla „mistrza ceremonii” wiążące. , Głosowanie odbywa się zwykłą większością jednego (MC) głosu.
17. Jak co roku Ojciec Dyrektor i tym razem sponsoruje nagrody. Tym razem nagrody otrzymają 3 uczestnicy z największą ilością punktów.
wzór typowania:
Kolejka I
1. Patałachy – Kopacze X:Y (R:H)
2. Miernoty – Przekupni Z:L (0:0)
Itd.
1. Przed rozpoczęciem rozgrywek sezonu 2010/2011 jednogłośnie (jednym moim głosem) wybrałem mistrza ceremonii, prowadzącego całą zabawę. Został nim Ahumba.
2. Najpóźniej tydzień przed pierwszym udanym kopnięciem futbolówki w sezonie, o którym mowa w pkt 1, na tydzień przed takim samym kiksem w roku 2011 oraz po „rozliczeniu” danej kolejki, „mistrz ceremonii” podaje zestaw meczy, które być może będą rozegrane w terminie. Zestaw par wraz z datami i godzinami rozpoczęcia meczy podany będzie na podstawie strony internetowej www.90minut.pl
3. Uczestnicy zabawy, robią to, co robią, czyli na swoją własną odpowiedzialność próbują zgadnąć kto wygra. Można też spróbować zgadnąć kto będzie prowadził do przerwy. Ponieważ pomysły „góry” są nieprzewidywalne, przez wynik meczu rozumiemy stan meczu po gwizdku sędziego kończącym drugą połowę meczu. Ewentualne koszty leczenia (np. nerwicy) nie będą zwracane.
4. Do zabawy można przystąpić w dowolnym momencie. Warunkiem uczestnictwa w zabawie jest zapoznanie się z regulaminem i zgodne z regulaminem zamieszczenie swoich typów w poście. Przy pierwszym swoim poście z obstawionymi wynikami należy zamieścić potwierdzenie zapoznania się z regulaminem. Odpowiedniego zapisu potwierdzającego zapoznanie się z regulaminem można dokonać później, ale dopiero wtedy na forum pokażą się uzyskane (również we wcześniejszych kolejkach) punkty.
5. Udział w zabawie polega na podaniu na forum przewidywanych wyników spotkań ligowych polskiej piłki skopanej. Dla ułatwienia pracy „mistrzowi ceremonii” wyniki należy podawać dopiero po ukazaniu się zestawu par podanego przez „MC” (wyjątek w pkt. 9) , w formie jak we wzorze na końcu regulaminu. Z powodu coraz większej ilości biorących udział w zabawie a co za tym idzie także większego nakładu pracy „MC”, brak numeru kolejki lub numeru meczu może powodować błędne wpisanie typów do arkusza kolejki. Można obstawiać całą kolejkę od razu lub „na raty”.
6. Przy podliczaniu osiągnięć uczestników brane będą pod uwagę tylko te dane, które ukażą się na forum przed przewidywaną godziną rozpoczęcia meczu, z wyjątkiem sytuacji opisanych w pkt 7.
7. Jeśli uczestnik życzy sobie i wymieni z „mistrzem ceremonii” numerów telefonów komórkowych, może on zagłosować tą drogą TYLKO za pomocą sms-a. W tym wypadku, biorąc pod uwagę, że „mistrz ceremonii” może przebywać w miłym forumowym gronie i delektować się piwkiem, typowane wyniki mogą się ukazać już po rozpoczęciu, a nawet po zakończeniu meczu. Za godzinę głosowania brany będzie czas dotarcia sms-a na komórkę „mistrza ceremonii”. Głosowanie na forum przez kolegę (niekoniecznie innego uczestnika zabawy) oczywiście jest dopuszczalne, ale w tym wypadku obowiązują terminy jak w przypadku osobistego typowania.
8. Przy typowaniu obowiązuje zasada „pierwsza odpowiedź się liczy”.
Jeśli dzięki nieodpowiedzialnym ludziom zarządzającym rozgrywkami mecze odbędą się nie daj Boże w terminie, obowiązuje zasada „ pierwsza odpowiedź się liczy”. Jeśli będzie „normalnie”, czyli mecze będą przełożone, wynik można zmienić pod warunkiem, że w okresie między planowanym pierwotnie a faktycznie rozegranym meczem przynajmniej jedna z drużyn danej pary rozegrała mecz ligowy. Poprawić wynik można tylko raz, chyba że mecz ponownie będzie przełożony, wówczas znów obowiązuje zasada podana w drugim zdaniu niniejszego punktu. I tak do skutku.
9. Jeśli uczestnik zabawy wie, że nie będzie w stanie zagłosować „w terminie” może to uczynić z wyprzedzeniem, w dowolnej kolejności meczy, ale z zaznaczeniem o którą kolejkę chodzi.
10. Jeżeli w meczu zostanie orzeczony walkower, typowania wyniku nie są punktowane (nawet gdyby ktoś obstawił 3:0). Gdyby Ekstraklasa SA/PZPN namieszał i orzekł walkower z dużym opóźnieniem, to „mistrz ceremonii” ma więcej roboty, bo musi uaktualnić wszystkie klasyfikacje odejmując wcześniej naliczone punkty. Gdyby Ekstraklasa SA/PZPN namieszała ponownie i odwołała walkower, punkty powinny być naliczone zgodnie z wynikiem na boisku.
11. Nie można typować/zmieniać typowania wyniku meczu, który został przerwany i dokończony w terminie późniejszym. Do naliczania punktów używany jest wynik końcowy.
12. Prowadzone jest TYLKO jedna klasyfikacja - Punkty zdobywa się za właściwe wskazanie:
- zwycięzcy/remisu – 1 pkt
- za odgadnięcie wyniku - 2 pkt
- za właściwe wskazanie wyniku do przerwy – 1 pkt.
Punkty sumują się.
13 .Zwycięzcą zabawy zostaje osoba, która w kolejności :
- zdobyła najwięcej punktów;
- ma mniej punktów w klasyfikacji dodatkowej.
14. Dla obliczeń ważna jest szybkość oddania głosów (punktacja dodatkowa), tzn,:
- za każdą obstawioną kolejkę - zawodnik dostaje tyle punktów, jaki kolejny numer nosi post, w którym mecz został obstawiony. Dla każdej kolejki numeracja postów zaczyna się od 1 pkt. Za każdy nieobstawioną kolejkę – zawodnik dostaje tyle punktów, jaki nosił numer ostatni post, w którym inny uczestnik obstawiał ten mecz + 5 pkt. Jeśli zawodnik obstawia mecze kolejki na raty punkty naliczone są wg obstawienia ostatniego meczu. Zgodne z regulaminem zmiany w obstawianiu wyników nie mają wpływu na tą punktację (punkty naliczone będą tak jakby te ”nowe” wyniki obstawione były pierwotnie).
- za typowanie niezgodne ze wzorem tj bez podania nr kolejki i numerów meczy dodatkowo dopisywane jest 10 pkt
15. Po zakończeniu kolejki, oprócz wyników, aktualnych klasyfikacji i zestawu par „MC” może podawać też WAŻNE WIADOMOŚCI. Nie zapoznanie się z nimi odbywa się na ryzyko typującego i w skrajnych przypadkach może powodować nie naliczeniem punktów.
16. Jak wieść gminna niesie „mistrz ceremonii” to też forumowicz i nie jest nieomylny.
1) Jeśli uczestnik zauważy błąd w podliczeniach, ma czas do rozpoczęcia następnej kolejki, na oficjalny (na forum) protest. „Mistrz ceremonii” niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu tygodnia ustosunkowuje się do protestu.
2) W przypadkach nieuwzględnionych w niniejszych wypocinach, ostateczne słowo ma oficjalny organ zabawy tzw. „ziury dapel”, W skład „ziury dapel” wchodzi organ, który wybrał MC . Postanowienia „ziury dapel” są dla „mistrza ceremonii” wiążące. , Głosowanie odbywa się zwykłą większością jednego (MC) głosu.
17. Jak co roku Ojciec Dyrektor i tym razem sponsoruje nagrody. Tym razem nagrody otrzymają 3 uczestnicy z największą ilością punktów.
wzór typowania:
Kolejka I
1. Patałachy – Kopacze X:Y (R:H)
2. Miernoty – Przekupni Z:L (0:0)
Itd.
Comment