Gra rozpoznana w trakcie drogi na IX Zlot Browar.biz przez ekipę: Banaszek, Dkrasnodębski, Iron, Piecia, Żąleną i Małążonkę, zgłębiona bardziej w drodze powrotnej w zmienionym składzie – Żąleną zamieniony przez Burego Wilka (bardzo korzystny transfer )
ZASADY OGÓLNE:
Podstawą gry są dwa samochody, z czego jeden stanowi ofiarę i nie zdobywa punktów, a drugi jest myśliwym i te punkty zdobywa. Gra jest zespołowa, choć decydującą rolę pełni tu kierowca samochodu ścigającego.
Ofiarą gwarantującą zdobycie punktów jest samochód danej marki o konkretnym modelu posiadający na swoim pokładzie chociaż jedną cipkę.
Gra rozpoczyna się w momencie rozpoznania przez myśliwego ofiary. Najczęstszą formą jest zachęcenie myśliwego do gry przez samą ofiarę
Nam udało się zidentyfikować następujące możliwości: ofiara : Toyota/ myśliwy: Honda, ofiara: Honda/ myśliwy: BMW, ofiara: BMW/myśliwy: Mazda.
Podobno można ściągnąć z internetu kody na poszczególne marki
Każda gra zaczyna się poziomem 0 („level 0”) kiedy ofiara znajduje myśliwego. Warto zapamiętać model marki ofiary rozpoznanej, gdyż ścigać można tylko modele równe lub niższe modelowi pierwotnej ofiary. Dopiero po ukończeniu danego poziomu (level) można przejść do następnego poziomu – czyli ścigania wyższego modelu danej marki.
OPCJE GRY:
W grze występują następujące opcje:
- Tutorial – tryb treningu. Opcja ta służy jedynie doskonaleniu umiejętności bez możliwości zdobywania jakichkolwiek punktów. Tutorial oznacza:
1.ściganie samochodu danej marki o modelu wyższym od pierwotnej lub ostatniej
wykończonej ofiary niezależnie od posiadania przez ofiarę na pokładzie cipki
2.ściganie samochodu danej marki i modelu zgodnego z przepisami gry, który na pokładzie nie posiada chociaż jednej cipki.
- Normal mode– gra podstawowa odbywająca się w warunkach dziennych, niezależnie od pogody, gwarantująca zdobycie następujących punktów:
1.za każdą ponadnormatywną cipkę na pokładzie ofiary gracze otrzymują 1 punkt
2.za każdą cipkę prowadzącą pojazd ścigany gracze otrzymują 5 punktów
3.za każda obecną cipkę na pokładzie samochodu stanowiącego myśliwego gracze otrzymują 1 punkt
4.za cipkę która prowadzi pojazd ścigający gracze otrzymują 5 punktów
5.za każde kolejne zachęcenie myśliwego do zabawy przez ofiarę gracze otrzymują 1 punkt
6.za każda utratę bezpośredniego śledzenia ofiary (inny pojazd pomiędzy ofiarą a myśliwym) gracze tracą 1 punkt
7.za każde odzyskanie możliwości bezpośredniego śledzenia ofiary gracze otrzymują 2 punkty
8.w wyniku utraty ofiary z powodu zmiany świateł / robót drogowych / skrzyżowania / zatrzymania przez Policję / innych utrudnień na drodze gracze tracą 3 punkty
9.za każde odzyskanie bezpośredniej możliwości ścigania ofiary utraconej z powodów wymienionych w punkcie 8 gracze otrzymują 5 punktów
10.trzykrotne złamanie przepisów drogowych z powodu kontynuacji pościgu ofiary kosztuje graczy przymusową 10 minutową przerwę, w trakcie której wszyscy palą papierosy
11.w efekcie uzyskania kontaktu wzrokowego z którąkolwiek cipką znajdującą się na pokładzie ofiary gracze otrzymują 5 punktów
12.w efekcie uzyskania kontaktu wzrokowego z każdą kolejną cipką znajdującą się na pokładzie ofiary gracze otrzymują 3 punktów
13.w efekcie uzyskania kontaktu wzrokowego z kierowcą ofiary nie będącym cipką gracze tracą 15 punktów
14.w wyniku bezpowrotnego zgubienia ofiary gracze tracą 30 punktów
15.wspólny postój ofiary i myśliwego daje graczom aż 50 punktów
16.regulacje dotyczące zakończenia poziomu i punkty bonusowe są omówione na końcu instrukcji w rozdziale „Zakończenie poziomu”
Reszta punktacji w normal mode nie została jeszcze wyjaśniona - czekamy na informacje od kolejnych graczy.
- Night mode – ponadpodstawowa wersja gry odbywająca się po zapadnięciu zmroku, niezależnie od warunków atmosferycznych, mnożąca liczbę punktów uzyskanych wg taryfy z normal mode razy dwa. Dodatkowo możliwe są następujące gratyfikacje:
1.w razie rozpoznania marki samochodów odsiewanych gracze otrzymują 1 punkt
2.rozpoznanie zarówno marki jak i modelu samochodów odsiewanych – gracze otrzymują 4 punkty
3.Nie zalecamy wykonania punktu 15 normal mode w night mode, gdyż myśliwy może niepostrzeżenie zostać wycofany z gry
- God mode opcja Boga – nadfunkcja umożliwiająca zlikwidowanie wszystkich punktów ujemnych w wyniku przypadkowego przełączenia stacji radiowych na stację religijną (np. Radio Maryja). Opcja ta ponoć daje ekipie myśliwego nieśmiertelność (nie sprawdzone osobiście przez ekipę Banaszka, choć jak najbardziej możliwe)
Efekt god mode trwa nie dłużej niż trzy zdrowaśki od przypadkowego przełączenia radia na stację religijną. Można go przedłużyć śpiewając w odpowiednim momencie całą ekipą „Oto jest dzień, który dał nam Pan”
ZAKOŃCZENIE POZIOMU jest wynikiem:
1.wyraźnych znaków ofiary, że rezygnuje z gry – gracze otrzymują bonus – 55 punktów i przechodzą na kolejny poziom
2.zatrzymania samochodów myśliwego i ofiary na wspólnym miejscu postoju i nawiązanie kontaktu słownego między kierowcami myśliwego i ofiary - gracze otrzymują bonus – 100 punktów i przechodzą na kolejny poziom
3.zidentyfikowania cipki za kierownicą ściganego modelu i nawiązanie z nią kontaktu wzrokowego (w opcji night mode) - bonus 50 punktów.
4.Nawiązania z cipką kierowniczką kontaktu słownego na parkingu – bonus – 75 punktów
5.Ewentualny kontakt cielesny z cipką kierowniczką – bonus 500 punktów i wygrana cała gra. Zalecany kontakt z lekarzem wenerologiem
UWAGI KOŃCOWE:
Ukończenie kolejnych poziomów (level) daje możliwość punktowego ścigania coraz wyższych modeli danej marki samochodu pierwotnego / wykończonego na ostatnim levelu. Upolowanie najwyższego modelu danej marki kończy pojedyńczą rozgrywkę. Mysliwy rozpoczyna grę od level 0.
ZASADY OGÓLNE:
Podstawą gry są dwa samochody, z czego jeden stanowi ofiarę i nie zdobywa punktów, a drugi jest myśliwym i te punkty zdobywa. Gra jest zespołowa, choć decydującą rolę pełni tu kierowca samochodu ścigającego.
Ofiarą gwarantującą zdobycie punktów jest samochód danej marki o konkretnym modelu posiadający na swoim pokładzie chociaż jedną cipkę.
Gra rozpoczyna się w momencie rozpoznania przez myśliwego ofiary. Najczęstszą formą jest zachęcenie myśliwego do gry przez samą ofiarę
Nam udało się zidentyfikować następujące możliwości: ofiara : Toyota/ myśliwy: Honda, ofiara: Honda/ myśliwy: BMW, ofiara: BMW/myśliwy: Mazda.
Podobno można ściągnąć z internetu kody na poszczególne marki
Każda gra zaczyna się poziomem 0 („level 0”) kiedy ofiara znajduje myśliwego. Warto zapamiętać model marki ofiary rozpoznanej, gdyż ścigać można tylko modele równe lub niższe modelowi pierwotnej ofiary. Dopiero po ukończeniu danego poziomu (level) można przejść do następnego poziomu – czyli ścigania wyższego modelu danej marki.
OPCJE GRY:
W grze występują następujące opcje:
- Tutorial – tryb treningu. Opcja ta służy jedynie doskonaleniu umiejętności bez możliwości zdobywania jakichkolwiek punktów. Tutorial oznacza:
1.ściganie samochodu danej marki o modelu wyższym od pierwotnej lub ostatniej
wykończonej ofiary niezależnie od posiadania przez ofiarę na pokładzie cipki
2.ściganie samochodu danej marki i modelu zgodnego z przepisami gry, który na pokładzie nie posiada chociaż jednej cipki.
- Normal mode– gra podstawowa odbywająca się w warunkach dziennych, niezależnie od pogody, gwarantująca zdobycie następujących punktów:
1.za każdą ponadnormatywną cipkę na pokładzie ofiary gracze otrzymują 1 punkt
2.za każdą cipkę prowadzącą pojazd ścigany gracze otrzymują 5 punktów
3.za każda obecną cipkę na pokładzie samochodu stanowiącego myśliwego gracze otrzymują 1 punkt
4.za cipkę która prowadzi pojazd ścigający gracze otrzymują 5 punktów
5.za każde kolejne zachęcenie myśliwego do zabawy przez ofiarę gracze otrzymują 1 punkt
6.za każda utratę bezpośredniego śledzenia ofiary (inny pojazd pomiędzy ofiarą a myśliwym) gracze tracą 1 punkt
7.za każde odzyskanie możliwości bezpośredniego śledzenia ofiary gracze otrzymują 2 punkty
8.w wyniku utraty ofiary z powodu zmiany świateł / robót drogowych / skrzyżowania / zatrzymania przez Policję / innych utrudnień na drodze gracze tracą 3 punkty
9.za każde odzyskanie bezpośredniej możliwości ścigania ofiary utraconej z powodów wymienionych w punkcie 8 gracze otrzymują 5 punktów
10.trzykrotne złamanie przepisów drogowych z powodu kontynuacji pościgu ofiary kosztuje graczy przymusową 10 minutową przerwę, w trakcie której wszyscy palą papierosy
11.w efekcie uzyskania kontaktu wzrokowego z którąkolwiek cipką znajdującą się na pokładzie ofiary gracze otrzymują 5 punktów
12.w efekcie uzyskania kontaktu wzrokowego z każdą kolejną cipką znajdującą się na pokładzie ofiary gracze otrzymują 3 punktów
13.w efekcie uzyskania kontaktu wzrokowego z kierowcą ofiary nie będącym cipką gracze tracą 15 punktów
14.w wyniku bezpowrotnego zgubienia ofiary gracze tracą 30 punktów
15.wspólny postój ofiary i myśliwego daje graczom aż 50 punktów
16.regulacje dotyczące zakończenia poziomu i punkty bonusowe są omówione na końcu instrukcji w rozdziale „Zakończenie poziomu”
Reszta punktacji w normal mode nie została jeszcze wyjaśniona - czekamy na informacje od kolejnych graczy.
- Night mode – ponadpodstawowa wersja gry odbywająca się po zapadnięciu zmroku, niezależnie od warunków atmosferycznych, mnożąca liczbę punktów uzyskanych wg taryfy z normal mode razy dwa. Dodatkowo możliwe są następujące gratyfikacje:
1.w razie rozpoznania marki samochodów odsiewanych gracze otrzymują 1 punkt
2.rozpoznanie zarówno marki jak i modelu samochodów odsiewanych – gracze otrzymują 4 punkty
3.Nie zalecamy wykonania punktu 15 normal mode w night mode, gdyż myśliwy może niepostrzeżenie zostać wycofany z gry
- God mode opcja Boga – nadfunkcja umożliwiająca zlikwidowanie wszystkich punktów ujemnych w wyniku przypadkowego przełączenia stacji radiowych na stację religijną (np. Radio Maryja). Opcja ta ponoć daje ekipie myśliwego nieśmiertelność (nie sprawdzone osobiście przez ekipę Banaszka, choć jak najbardziej możliwe)
Efekt god mode trwa nie dłużej niż trzy zdrowaśki od przypadkowego przełączenia radia na stację religijną. Można go przedłużyć śpiewając w odpowiednim momencie całą ekipą „Oto jest dzień, który dał nam Pan”
ZAKOŃCZENIE POZIOMU jest wynikiem:
1.wyraźnych znaków ofiary, że rezygnuje z gry – gracze otrzymują bonus – 55 punktów i przechodzą na kolejny poziom
2.zatrzymania samochodów myśliwego i ofiary na wspólnym miejscu postoju i nawiązanie kontaktu słownego między kierowcami myśliwego i ofiary - gracze otrzymują bonus – 100 punktów i przechodzą na kolejny poziom
3.zidentyfikowania cipki za kierownicą ściganego modelu i nawiązanie z nią kontaktu wzrokowego (w opcji night mode) - bonus 50 punktów.
4.Nawiązania z cipką kierowniczką kontaktu słownego na parkingu – bonus – 75 punktów
5.Ewentualny kontakt cielesny z cipką kierowniczką – bonus 500 punktów i wygrana cała gra. Zalecany kontakt z lekarzem wenerologiem
UWAGI KOŃCOWE:
Ukończenie kolejnych poziomów (level) daje możliwość punktowego ścigania coraz wyższych modeli danej marki samochodu pierwotnego / wykończonego na ostatnim levelu. Upolowanie najwyższego modelu danej marki kończy pojedyńczą rozgrywkę. Mysliwy rozpoczyna grę od level 0.
Comment