Jakim samochodem jeździ Jacer - zagadka

Collapse
X
 
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • kony
    D(r)u(c)h nieuchwytny
    • 2005.08
    • 1701

    #121
    No i zapomniałem o najważniejszym. Koło dwumasowe to nie jest element wystepujący tylko i wyłącznie w dieslu! To jest po prostu inne rozwiązanie tłumienia drgań skrętnych i może być stosowane w każdym silniku. Faktycznie, częściej je znajdziemy w ropniaku ze względu na wysoki moment obrotowy.


    edit: dołączam ciekawostkę : http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ
    Ostatnia zmiana dokonana przez kony; 2010-11-26, 12:52.

    Comment

    • żąleną
      D(r)u(c)h nieuchwytny
      • 2002.01
      • 13239

      #122
      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Marusia
      W normalnym serwisie robiliśmy. Być może to była tylko jakaś część wymieniana z tego koła - nie pamiętam, może Slav?
      No to wychodzi na to, że dobrego diesla kupiliście, bo ja też słyszałem o sumach w okolicach 2000. Może wtryski i filtr cząstek stałych też dostaniecie taniej. Dobra, już nie straszę, zresztą nie wiem nawet, czy waszego silnika to dotyczy.

      Becik, nowoczesne instalacje nie mają żadnego wpływu na osiągi i nie ma mowy o kasłaniu czy pierdzeniu. Ja jeśli kupię samochód z dużym kufrem, to pewnie sprawię sobie gaz, bo po co mam wywalać w kosmos kilka tysięcy rocznie. Wolę sobie za to na wakacje pojechać albo kupić dziecku rower (i jeszcze zostanie na dobre piwo )

      Comment

      • Marusia
        Marszałek Browarów Rzemieślniczych
        🍼🍼
        • 2001.02
        • 20221

        #123
        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika żąleną
        No to wychodzi na to, że dobrego diesla kupiliście, bo ja też słyszałem o sumach w okolicach 2000. Może wtryski i filtr cząstek stałych też dostaniecie taniej. Dobra, już nie straszę, zresztą nie wiem nawet, czy waszego silnika to dotyczy.
        Regeneracja wtrysków przed nami - koszt ok. 2000 zł.
        www.warsztatpiwowarski.pl
        www.festiwaldobregopiwa.pl

        www.wrowar.com.pl



        Comment

        • kony
          D(r)u(c)h nieuchwytny
          • 2005.08
          • 1701

          #124
          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Marusia
          Regeneracja wtrysków przed nami - koszt ok. 2000 zł.
          Za sztukę

          Comment

          • becik
            Generał Wszelkich Fermentacji
            🥛🥛🥛
            • 2002.07
            • 14999

            #125
            Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika żąleną
            Becik, nowoczesne instalacje nie mają żadnego wpływu na osiągi i nie ma mowy o kasłaniu czy pierdzeniu. Ja jeśli kupię samochód z dużym kufrem, to pewnie sprawię sobie gaz, bo po co mam wywalać w kosmos kilka tysięcy rocznie. Wolę sobie za to na wakacje pojechać albo kupić dziecku rower (i jeszcze zostanie na dobre piwo )
            Być moze, nie wiem, obliczyłeś sobie ile ewentualnie byś zaoszczędził? Odejmując koszt instalacji gazowej, doliczając droższy przegląd techniczny, dodatkowe koszty na warsztacie (filtr gazu, częstsza wymiana świec i przewodów zapłonowych).

            Nie zrozumiem nigdy ludzi kupujących auta za 200 000PLN i instalujących w nich gaz. Wychodzę z zalożenia, kupuję auto, to stać mnie na nie. Kupować tylko po żeby od razu szukać na nim oszczędności....

            Wiesz, idąc Twoim tokiem - to jeszcze lepiej nie kupować auta bo wtedy jeszcze więcej zaoszczędzisz, na dłuższe wakacje albo nawet na drugie na kilka rowerów i jeszcze więcej piw
            Gdybyśmy nie mieli Warszawy w Generalnym Gubernatorstwie, to nie mielibyśmy 4/5 trudności, z którymi musimy walczyć. Warszawa jest i pozostanie ogniskiem zamętu, punktem, z którego rozprzestrzenia się niepokój w tym kraju - Hans Frank 14.12.1943 http://zamkidwory.forumoteka.pl

            Comment

            • Pancernik
              Pułkownik Chmielowy Ekspert
              🥛🥛🥛🥛🥛
              • 2005.09
              • 9800

              #126
              Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika żąleną
              Becik, nowoczesne instalacje nie mają żadnego wpływu na osiągi i nie ma mowy o kasłaniu czy pierdzeniu. Ja jeśli kupię samochód z dużym kufrem, to pewnie sprawię sobie gaz, bo po co mam wywalać w kosmos kilka tysięcy rocznie. Wolę sobie za to na wakacje pojechać albo kupić dziecku rower (i jeszcze zostanie na dobre piwo )
              Ja założyłem gaz IV. generacji. Tanio nie było, ale... Koszty paliwa na 100 km spadły mi z ok. PLN 77 do ok. PLN 45. Rocznie jeżdżę ok. 25.000 km. Butlę mam w miejscu po kole zapasowym, które (i tak dojazdówka) kontrolnie wrzucam do bagażnika, gdy jadę "w świat". Oprócz kosztów nieco poprawia mi humor kwestia ekologiczna, nie kopcę... Dla pełności obrazu dodać trzeba koszty przeglądów LPG (PLN 300 co 15.000 km). A kuchenkę mam elektryczną .

              Comment

              • iron
                Pułkownik Chmielowy Ekspert
                🍼🍼
                • 2002.08
                • 6771

                #127
                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika jacer
                (...)
                Ale za to normalne jest, że po kupnie pierwsze co się robi to wymienia rozrząd choćby nie wiem jak ci wmawiali, że niedawno była wymiana.
                Chyba, że ma się łańcuch

                Nasza Smoczyca dostała wczoraj nowe zimowe butki, a do tego panowie ocenili, że jej letnie posłużą jeszcze 2 sezony

                No i wreszcie trafili się tacy, którzy potrafią wyważyć koło i kierownicy nie wyrywa , bo w pewnej sieciówce na F tego się jeszcze nie nauczyli
                Ostatnia zmiana dokonana przez iron; 2010-11-26, 14:16.
                bigb@n-s.pl; na Allegro jestem jako "moczu" :)
                Nasze uszatki do podziwiania na stronie www.n-s.pl/bigb
                Rock, Honor, Ojczyzna

                Comment

                • żąleną
                  D(r)u(c)h nieuchwytny
                  • 2002.01
                  • 13239

                  #128
                  Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika becik
                  Nie zrozumiem nigdy ludzi kupujących auta za 200 000PLN i instalujących w nich gaz. Wychodzę z zalożenia, kupuję auto, to stać mnie na nie. Kupować tylko po żeby od razu szukać na nim oszczędności....
                  To pośmiejmy się też z kierowców diesli za 200 000, bo chyba nie kupili oni swoich samochodów dla urzekającego brzmienia silnika.

                  Gaz, benzyna, ropa - to wszystko tylko paliwo, a pół Polski dorabia do tego ideologię.

                  Comment

                  • przemo70
                    † 1970-2019 Piwosz w Raju
                    • 2007.05
                    • 1501

                    #129
                    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Marusia
                    Regeneracja wtrysków przed nami - koszt ok. 2000 zł.
                    Brachol zregeneruje Ci taniej jak się do niego uśmiechniesz
                    Save water, drink beer ...

                    http://www.parowozy.com.pl/
                    http://www.kamery.wolsztyn.pl/
                    https://www.facebook.com/pages/Browa...10?ref=profile

                    Comment

                    • przemo70
                      † 1970-2019 Piwosz w Raju
                      • 2007.05
                      • 1501

                      #130
                      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika żąleną
                      To pośmiejmy się też z kierowców diesli za 200 000, bo chyba nie kupili oni swoich samochodów dla urzekającego brzmienia silnika.
                      Ja kupiłem i dla oszczędności i dla tego klekotu a przy okazji osiągi są przyzwoite i zasięg. Bierze mnie rechotanie pępka, jak widzę kolesia, który podjeżdża swoim autkiem, wielkim jak autobus pod dystrybutor z napisem LPG po cholerę kupował auto z silnikiem 5l jak go nie stać na paliwo ?
                      Save water, drink beer ...

                      http://www.parowozy.com.pl/
                      http://www.kamery.wolsztyn.pl/
                      https://www.facebook.com/pages/Browa...10?ref=profile

                      Comment

                      • iron
                        Pułkownik Chmielowy Ekspert
                        🍼🍼
                        • 2002.08
                        • 6771

                        #131
                        A mnie śmieszy trend "dałnsajzingu" pojemności silników - że niby takie "ekologiczne" bo normy spalań mają lepsze.
                        Tylko nikt mi nie wmówi, że jeśli do "produkcji" tej samej liczby koni mechanicznych do której kiedyś służył silnik dwulitrowy, dziś służy wyżyłowany turbodoładowany 1,2 litra - po 5 latach doładowany maluch skona i trzeba będzie go zutylizować - zapewne będzie to bardzo przyjazne dla środowiska
                        bigb@n-s.pl; na Allegro jestem jako "moczu" :)
                        Nasze uszatki do podziwiania na stronie www.n-s.pl/bigb
                        Rock, Honor, Ojczyzna

                        Comment

                        • babalumek
                          Major Piwnych Rewolucji
                          • 2004.02
                          • 1207

                          #132
                          To co topniało na Arktyce, znowu zamarza, zimy mają być ostre a CO2 emitowane przez samochody to jakiś 1-2 % tego co rocznie i tak ucieka do atmosfery. UE to w tej kwestii kretynizm do kwadratu. Sami się ograniczają poprzez ekologiczne lobby, skutkiem czego mamy coraz droższą energię, wiele sensownych projektów wyrzucanych jest do kosza a auta są coraz bardziej skomplikowane i mniej trwałe. Płać i płacz, ale miej satysfakcję że "mniej" zatruwasz...
                          MRKS Kuźnia Jawor

                          WTS Sparta Wrocław

                          Comment

                          • babalumek
                            Major Piwnych Rewolucji
                            • 2004.02
                            • 1207

                            #133
                            Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika abernacka
                            Zapewne zdajesz sobie sprawę, że jest mniejsze prawdopodobieństwo awarii w nowym aucie niż w starym.
                            Uuuu, mam zupełnie inne zdanie... Chyba że mowa jest dokładnie o tym samym modelu auta w tej samej wersji...
                            MRKS Kuźnia Jawor

                            WTS Sparta Wrocław

                            Comment

                            • Mason
                              Major Piwnych Rewolucji
                              🍼
                              • 2010.02
                              • 3280

                              #134
                              Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika iron
                              Tylko nikt mi nie wmówi, że jeśli do "produkcji" tej samej liczby koni mechanicznych do której kiedyś służył silnik dwulitrowy, dziś służy wyżyłowany turbodoładowany 1,2 litra - po 5 latach doładowany maluch skona i trzeba będzie go zutylizować - zapewne będzie to bardzo przyjazne dla środowiska
                              Przyjazność dla środowiska nie ma tu znaczenia. Np. wielka akcja ze zniżką na nowe samochody jeśli odda się stary na złom - robili w mediach wielkie halo, że to ekologiczne bo nowe mniej palą. Ale nikt się nie zająknął o tym, ile energii kosztuje wyprodukowanie nowego samochodu plus utylizacja starego.

                              Albo te śmieszne normy czystości spalin, w samochodach niezwykle wyżyłowane i wszyscy dookoła trąbią o konieczności zmniejszenia emisji. Nawet z Porsche dochodzą wieści, że w ramach walki z CO2 w 911 mogą zacząć montować silniki 4 cylindrowe. Czy potworek zwany Aston Martin Cygnet. Czy ograniczanie pojemności i mocy silników w bolidach F1. Przy obecnym udziale samochodów osobowych w globalnej emisji CO2 te zmiany nie będą miały praktycznie żadnego znaczenia, gdyby się urzędasy wzięły za fabryki, kontenerowce itp to wtedy miałoby znaczenie. Ale jakoś nie słyszę o wielkiej wojnie z fabrycznym dwutlenkiem węgla, tylko czasem jacyś ekofile wlezą na chłodnię kominową i coś nabazgrają. Biedacy nie wiedzą nawet, że stamtąd nie wylatuje ten straszny dwutlenek węgla tylko para wodna
                              JEDNO PIVKO NEVADI!

                              Comment

                              • emes
                                Major Piwnych Rewolucji
                                • 2003.08
                                • 4275

                                #135
                                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika kony
                                Pozwolę sobie wrócić jeszcze do tematu koła zamachowego dwumasowego bo akurat jestem w temacie. Emes, coś tam dzwoni ale nie do końce wiesz co i gdzie

                                1. Nie w każdym dieslu jest koło dwumasowe.
                                2. Nie każde koło dwumasowe kosztuje dużo ale w większości przypadków faktycznie nie jest to mało. Mam służbową Mazdę 6 (2.0D) - cena koła w serwisie ok. 4250 PLN, to samo koło (LUK) w normalnej hurtowni ok. 2500 PLN, koło regenerowane ok. 1500 PLN (nie wiem kto i jak to regeneruje i jaka jest tego przydatność ). Tak czy owak kwota 10000 którą rzuciłeś jest zupełnie abstrakcyjna (no chyba że wymiana w ASO razem ze sprzęgłem).
                                3. Renault Espace 2.2 dCi, cena nieserwisowa też ok. 2000 PLN ale w przypadku reni są już na rynku dostępne zamienniki bez dwumasy czyli zwykłe koło zamachowe z tłumikiem drgań - podobno się sprawdza.
                                4. Mój ojciec ma Mondeo i tam koło dwumasowe kosztuje ok. 800 PLN.
                                5. Pisanie, że koło kończy się po 180 tys. to delikatnie mówiąc nadużycie. Dużo zależy od stylu jazdy i równie dobrze można wymieniać koło po 100k jak i po 300k km.
                                Nie napisałem , że do każdego auta wymiana koła dwumasowego kosztuje 10 000 zł. Podałem konkretne auto, dodałem "prawie". A ile dokładnie kosztuje wymiana kołą dwumasowego w C4 , to możesz sobie przeczytać w jednym z ostatnich numerów Auto-Moto. Dobra, przesadziłem, nie powinienem napisać w tym przypadku prawie 10 000 zł tylko konkretnie 8000 zł, bo taka suma jest wymieniona w powyższym czasopiśmie.
                                Nie napisałem też , że każde koło dwumasowe kończy się po 180 tys. Przeczytaj ponownie co napisałem i jakiego modelu auta to dotyczy. O tym, po jakim czasie "kończy" zazwyczaj swój żywot koło dwumasowe w C4 też możesz sobie przeczytać w Auto-Moto, które przytacza badania różnych instytucji np ADAC.
                                Uszkodzenie koła dwumasowego w C4 po 120-160 tys to nie wypadki jednostkowe, tylko średnia statystyczna. Nikt jej nie wymyślił, tylko wynika ze statystyk z serwisów.
                                Ostatnia zmiana dokonana przez emes; 2010-11-26, 18:05.

                                Comment

                                Related Topics

                                Collapse

                                Przetwarzanie...