Witam wszystkich serdecznie. Nazywam się Patryk i pochodzę z małego miasta w województwie Podlaskim. Na co dzień wykonuję zawód nie powiązany z piwem, jestem mechanikiem samochodowym (chociaż w niektórych placówkach powiązanych z moją pracą to sport dość często uprawiany), ale wciągnęło mnie warzenie piwa. Obecnie jestem na etapie nauki i próbuję warzyć piwo, nawet mam już zrobione swoje pierwsze z brew kitu Finlandia Premium Lager ale zachwycony nie jestem. W chwili obecnej próbuję warzenia ze słodów z zacieraniem i te też już zacząłem robić i jest w trakcie 1 tygodnia i fermentacji burzliwej. Na forum zalogowałem się by nauczyć się jak prawidłowo warzyć piwo bo zapewne popełniam wiele błędów, a chcę ich unikać i zapewne znajdę tu odpowiedzi na moje pytania.
Witam
Collapse
Related Topics
Collapse
-
Jako że miałem pewien udział w wydaniu tej książki, to ją tutaj prezentuję. "Jak warzyć piwo. Kompendium wiedzy piwowara domowego" to polskie tłumaczenie Piotra Kucharskiego znanej na arenie międzynarodowej pozycji Johna Palmera How to Brew. Everything You Need to Know to Brew Great...
-
Na terenie dawnej fabryki sody we wsi Káraný w tym roku otwarto drugi browar pod szyldem Vinohradský. Zdolności produkcyjne praskiego browaru stały się niewystarczające i dlatego postanowili rozszerzyć produkcję . Właściciele zainwestowali w projekt ponad 100 milionów koron i będą mogli...
-
Channel: Czechy
-
-
U podnóża małej, ale dumnie brzmiącej z nazwy górki Velký Blaník (638 m) rozpościera się widok na małą mieścinę Louňovice pod Blaníkem. Już w 1350 roku w miasteczku powstał i warzył piwo klasztorny browar, tak więc tradycje piwowarskie mieścina ma zacne.
Nowa...-
-
-
Historia českolipského piva sięga 14 wieku, natomiast obecną piwna historię miasteczka od 2023 roku zaczął wytyczać lokalny domowy piwowar Pavel Konvalina. Oczywiście początki to piwowarstwo domowe, następnie browar kontraktowy (browar Kunratice ), a od dwóch lat własny browar.
...
-
-
-