Witam!!
Mama zamiar zabrać sie za warzenie piwka, jestem totalnym amatorem, nigdy tego nie robiłem. Swoją pierwszą próbę chce zrobić na brewkicie. Później zająć się zacieraniem(po 2-3 brewkitach).
Sprzęt jaki posiadam:
Trochę czytałem i mniej więcej wiem jak zabrać się brewkit. Przedstawię wam jak chce to wykonać, poprawcie moje ewentualne błędy
Oczywiście wszystkie elementy dezynfekuje pirosiarczynem sodu.
Proszę o rady
Pozdrawiam.
Mama zamiar zabrać sie za warzenie piwka, jestem totalnym amatorem, nigdy tego nie robiłem. Swoją pierwszą próbę chce zrobić na brewkicie. Później zająć się zacieraniem(po 2-3 brewkitach).
Sprzęt jaki posiadam:
- Fermentator 30l z rurką
- Fermentator 30l z rurką i kranikiem
- Kapslownica Greta
- Billingometr
- Wężyk do rozlewu
- Brewkit Coopera Lager
- Glukoza krystaliczna
- Pirosiarczyn sodu
Trochę czytałem i mniej więcej wiem jak zabrać się brewkit. Przedstawię wam jak chce to wykonać, poprawcie moje ewentualne błędy
- Puszkę brewkitu podgrzewam w wodzie przez około 10minut, po podgrzaniu zawartość wlewam do 5-6 litów ciepłej wody znajdującej sie w fermentatorze bez kranika. Wszystko dokładnie mieszam
- Do roztworu dodaje 1kg glukozy krystalicznej oraz dolewam wystarczającą ilość wody(tak aby całość zawierała kolo 22 litrów).
- Gdy brzeczka piwa osiągnie pokojową temperaturę badam billingometrem cukier w stopniag Blg, odpowiedni zakres to 12-14 Blg. Jeżeli Blg jest zbyt duże dolewa wody.
- Gdy Blg jest prawidłowe dodaje rozrobione w szklance wody drożdże dołączone do brewkita
- Fermentator zamykam i zostawiam w pomieszczeniu o temp 18-22stC na okres burzliwej fermentacji, po ok 7 dniach sprawdzam czy fermentacja sie zakończyła. Jeżeli blg wynosi koło 3 Blg fermentacja zakończyła się. Wtedy przelewam wężykiem brzeczkę do fermentatora z kranikiem. Zostawiam fermentator na fermentacje cichą która będzie trwała 1-2 tygodnie.