Tanieją marki premium koncernów

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • e-prezes
    Generał Wszelkich Fermentacji
    🥛🥛🥛🥛🥛
    • 2002.05
    • 19260

    #46
    Koncerny, podobnie jak te w USA będą miały zawsze grono zwolenników, nieważne jak wielka jest fala piwnej rewolucji. Specjaliści od robienia wody z mózgu znajdą sposób jak sprzedać swój produkt. Główne marki będą tanieć, ale pojawią się marki premium, na których będą odbijać straty. I tak się to będzie kręcić... BTW, nie liczę na mocne marki premium jak te cieszyńskie z innych molochów. Każdy koncern ma własną strategię działania.

    Ważne jest to, że wciąż coś się dzieje i jest wybór...

    Comment

    • Dukat_WSI
      D(r)u(c)h nieuchwytny
      • 2015.03
      • 781

      #47
      e-prezes, na razie to podobno KP boli, że liderem rynku i zarazem ich liderem wewnętrznym jest Żubr, a nie flagowe Tyskie. Centrala SM może nie być dumna z tego faktu. Więc nie zdziwiłbym się, jak ich głównym problemem może być doprowadzenie do powrotu Tyskiego na tron.

      Comment

      • marqqq
        Kapitan Lagerowej Marynarki
        • 2014.12
        • 674

        #48
        Musiało by stanieć, i przestać smakować jak żubr :-)

        Comment

        • e-prezes
          Generał Wszelkich Fermentacji
          🥛🥛🥛🥛🥛
          • 2002.05
          • 19260

          #49
          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Dukat_WSI Wyświetlenie odpowiedzi
          e-prezes, na razie to podobno KP boli, że liderem rynku i zarazem ich liderem wewnętrznym jest Żubr, a nie flagowe Tyskie. Centrala SM może nie być dumna z tego faktu. Więc nie zdziwiłbym się, jak ich głównym problemem może być doprowadzenie do powrotu Tyskiego na tron.
          Dla centrali ważne są słupki, a nie jak nazywa się piwo, więc tym bym się nie przejmował. Jakoś sobie to ułożą w portfolio.

          Comment

          • dlugas
            Major Piwnych Rewolucji
            🍼
            • 2006.04
            • 4014

            #50
            Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika marqqq Wyświetlenie odpowiedzi
            Musiało by stanieć, i przestać smakować jak żubr :-)
            w kilku moich sklepach Tyskie jest tańsze niż ŻUBR i smakuje (dla mnie) o wiele gorzej niż rzeczone zwierzę

            Pisaliśmy to nie raz.
            Ludzie kupują z przyzwyczajenia 2-3 marki, które są wiecznie w jakiejś tam promocji.
            Lecha i heńki wyluzowana młodzież
            Żywca starsza gwardia
            Tatroharnasiowojaka hejnaliści od 6 rano spod sklepu i pijący w domu codziennie 2-3 piwka po robocie

            itp.itd

            Główne marki będą tanieć, ale pojawią się marki premium, na których będą odbijać straty. I tak się to będzie kręcić...
            trzeba się z tym stwierdzeniem zgodzić. Na marce psudorzemieslnikopremium mają gruby zarobek, bo pewnie grubo ponad złotówę, a na budżetówce i na "koncernowych liderach" po kilka groszy
            Google Zdjęcia - wypite piwa PL [brak częstych aktualizacji]
            Instagram [zawsze świeże zdjęcia, nie zawsze świeże piwa]
            FaceBook -To co na Instagramie, tylko że na FB

            Comment

            • Dukat_WSI
              D(r)u(c)h nieuchwytny
              • 2015.03
              • 781

              #51
              Tylko, czy te marki "premium" mają jakiś zauważalny udział w rynku i co ważne - samym zestawieniu sprzedaży koncernów? Kiedyś (nie wiem) jak teraz, koncernowy jasny lager stanowił bodajże ponad 90% rynku.

              Comment

              • chemmobile
                Major Piwnych Rewolucji
                • 2009.03
                • 2168

                #52
                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika skitof Wyświetlenie odpowiedzi
                Obecna polityka cenowa to głównie uderzenie w browary rzemieślnicze, które do niedawna miały ceny dwa razy większe, a teraz ich piwa będą nawet 5 razy droższe. Niby nic się nie zmienia, ale wizerunkowo będzie to trudne.
                Nigdy nie dam wiary w tłumaczenie, którego głównym argumentem będzie "bo im dowalimy w ten sposób". To może być polityka prywatnej osoby, ale nie przedsiębiorstwa. Oczywiście jeśli niższymi cenami odbiorą część klientów rzemieślników to dobrze, ale to tylko efekt uboczny.
                Tyskie/Lech/Żywiec to nie są już marki premium, a przynajmniej nie w sensie, jakim były sprzedawane np. 10 lat temu. Marki premium to teraz Heineken (GŻ) i Grolsch (KP). Tyskie czy Żywiec to marki "casual", różniące się jedynie targetem, do którego mają trafiać. Tatry, Harnasie i Żubry to marki "top budget" i jeszcze inny target.
                Jeżeli ceny piw nie rosły w ostatnich latach, ale średnie zarobki już tak, to ilość kupowanego piwa wzrosła. Jednocześnie rosła liczba sprzedawanych marek piwnych i na rynku zaczęło robić się ciasno. Obniżanie cen i praktycznie permanentne promocje to przejaw walki o rynek pomiędzy największymi graczami o te ok. 90% rynku.
                Picie Żywca przestało już być tak nobilitujące, jak również posiadanie Mercedesa. Teraz każdy może je mieć
                Last edited by chemmobile; 2015-07-03, 12:02.
                Lwówek Śląski - 800 lat tradycji piwowarskich.
                Kto piwem szynkuje, dawać ma właściwą miarę, kto to ominie, zapłaci 4 białe grosze kary - lwóweckie prawo piwowarskie AD 1609

                Comment

                • dlugas
                  Major Piwnych Rewolucji
                  🍼
                  • 2006.04
                  • 4014

                  #53
                  Ogólnie dochodzi do absurdu, gdzie napój piwny z lemoniadą/arbuzem/wyciągu z dizla i limonki jest ponad 50% droższy niż piwo, które kiedyś było top brandem danego koncernu i kategorią PREMIUM

                  Nadrabiają straty radlerami oraz troszkę seriami książece/żywiec bock/ czy okocim niepaster/pszenica/palone

                  No i masz rację, że LECH, Żywiec to już zwykłe piwo a nie coś lepszego (marketingowo czy psychologicznie) choć na wojaka i harnasia nadal patrzy się, że to "Żulerskie piwa"
                  Tatra i Żubr to bywa różnie z tym odbiorem
                  Last edited by dlugas; 2015-07-03, 12:31.
                  Google Zdjęcia - wypite piwa PL [brak częstych aktualizacji]
                  Instagram [zawsze świeże zdjęcia, nie zawsze świeże piwa]
                  FaceBook -To co na Instagramie, tylko że na FB

                  Comment

                  • chemmobile
                    Major Piwnych Rewolucji
                    • 2009.03
                    • 2168

                    #54
                    Producenci są bardziej elastyczni, niż ci się wydaje. Strategia przedsiębiorstwa realizowana obecnie nie musi być identyczna, jak w 2005 roku. To nie jest absurd
                    Last edited by chemmobile; 2015-07-03, 12:35.
                    Lwówek Śląski - 800 lat tradycji piwowarskich.
                    Kto piwem szynkuje, dawać ma właściwą miarę, kto to ominie, zapłaci 4 białe grosze kary - lwóweckie prawo piwowarskie AD 1609

                    Comment

                    • dlugas
                      Major Piwnych Rewolucji
                      🍼
                      • 2006.04
                      • 4014

                      #55
                      Doprecyzuję. Absurd dla mnie, a nie dla zwykłego spijacza redssa czy korpo gigantów :]
                      Google Zdjęcia - wypite piwa PL [brak częstych aktualizacji]
                      Instagram [zawsze świeże zdjęcia, nie zawsze świeże piwa]
                      FaceBook -To co na Instagramie, tylko że na FB

                      Comment

                      • marqqq
                        Kapitan Lagerowej Marynarki
                        • 2014.12
                        • 674

                        #56
                        Odgrzewając temat. 20 lipca w lidlu Carlsberg 0,66l za 2.22zł, a więc w cenie ichniejszego Harnasia.

                        PS. mi się Tatra kojarzyła zawsze z żulerką. Jak Tatra to zawsze "wali alko".

                        Comment

                        • Dukat_WSI
                          D(r)u(c)h nieuchwytny
                          • 2015.03
                          • 781

                          #57
                          Co do Wojaka, to wiem że to śmieszne, ale dla mnie jest piwem raczej niszowym - w moich stronach w sklepach go mało i nigdy nie widziałem nikogo, kto pił Wojaka. Tutaj wśród żulerki/panów wypijających sześciopak na budowie dziennie raczej popularne są Żubr, Tatra, Tyskie Gronie, Harnaś, Specjal, Kasztelan, a i nawet Perła oraz Łomża. Nie oszukujmy się, Warka i Tyskie Gronie to dzisiaj segment niewiele różniący się od Żubra.
                          P.S. Marek własnych/dyskontowych tutaj nie poruszałem, więc Leżajsk odpada, jako piwo u mnie dostępne wyłącznie w Biedronkach.
                          Last edited by Dukat_WSI; 2015-07-12, 20:29.

                          Comment

                          • darekd
                            Generał Wszelkich Fermentacji
                            🍺🍺🍺
                            • 2003.02
                            • 12565

                            #58
                            Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Dukat_WSI Wyświetlenie odpowiedzi
                            Tutaj wśród żulerki/panów wypijających sześciopak na budowie dziennie raczej popularne są
                            Darujcie sobie takie żenujące metafory
                            Last edited by darekd; 2015-07-12, 20:48.

                            Comment

                            • Dukat_WSI
                              D(r)u(c)h nieuchwytny
                              • 2015.03
                              • 781

                              #59
                              Nie wiem, czego się czepiasz - zazwyczaj ktoś, kto wali po kilka browarów dziennie kieruje się ceną i nie pije codziennie po 7 Kingpinów/Birbantów. Wysoka sprzedaż pewnych marek nie bierze się z powietrza - Żubr zapewne jest liderem rynku nie dlatego, że kupują go głównie ci co raz w tygodniu dla relaksu wypiją sobie 2 piwka w restauracyjce - on jest kupowany w dużej mierze przez klientelę pijącą w sporych ilościach, ew. również "biednych" studentów, którzy ekonomicznie chcą się znaleźć na rauszu 1-2 razy w tygodniu. Tajemnicą poliszynela jest to, że koncerny piwowarskie w przypadku marek budżetowych zarabiają w dużym stopniu na alkoholikach.

                              Comment

                              • dyczkin
                                Major Piwnych Rewolucji
                                • 2011.05
                                • 3657

                                #60
                                Tu odpowiedziałeś już poprawnie, nie używając żulerka.
                                Volenti Non Fit Iniuria // Białe jest białe, czarne jest czarne, a czerwone jest wredne!

                                Moje warzenie // Piwny Wojownik

                                Po co wolność // Żyję w kraju // Żydowskie roszczenia // Jaka róża taki cierń

                                Etykiety z wypitych piw osobiście: 2605 z 41 krajów. Zagranica: 785 // Polska: 1820

                                Comment

                                Przetwarzanie...
                                X